|
Ημερομηνία: 9/4/2007 2:54:00 μμ Περιοχή: Φρανκφούρτη Γερμανία Από: ΑΠΕ-ΜΠΕ-Ρόιτερς
Μεγέθυνση -
Σμίκρυνση
Παρά το θεμελιώδες ενδιαφέρον που επιδεικνύει, τόσο για την ιταλική Alitalia,
όσο και για την ισπανική Iberia, η γερμανική αεροπορική εταιρία Lufthansa
δείχνει να έχει σοβαρές αναστολές, οι οποίες την αποτρέπουν απ’ το να πάρει
μέρος στο «παιχνίδι» εξαγοράς των δύο νοτιο-ευρωπαϊκών εταιριών. Μάλιστα, οι
λόγοι που τις προκαλούν είναι κυρίως οικονομικοί.
Όπως μεταδίδει το πρακτορείο Ρόιτερς από τη Φρανκφούρτη, όπου και η έδρα του
γερμανικού ομίλου, η τιμή της Iberia στην ελεύθερη αγορά ανέρχεται γύρω στα 4
δισεκατομμύρια ευρώ. Δηλαδή, «ξεκάθαρα, πολύ υψηλή», όπως υποστήριξε ο πρόεδρος
της Lufthansa, Βόλφγκανγκ Μαϊρούμπερ, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην
κυριακάτικη έκδοση της εφημερίδας της Ζυρίχης «ΝΖΖ».
Αλλά και σε ό,τι αφορά στην τιμή πώλησης της Alitalia, που εκτιμάται γύρω στα
1,5 δισεκ. ευρώ, ο Μαϊρούμπερ εξέφρασε επιφυλάξεις: «Δεν ανταποκρίνεται στη
δική μας άποψη». Πάντως, το «αφεντικό» του γερμανικού ομίλου παραδέχθηκε ότι η
εταιρία του δεν πραγματοποίησε κάποιον ενδελεχή έλεγχο στα αγοραία και τα
οικονομικά μεγέθη των δύο ομοειδών της εταιριών.
Παρ’ όλα αυτά, όμως, ο Μαϊρούμπερ φροντίζει να κρατά τη Lufthansa μέσα στο
«παιχνίδι» της εξαγοράς των δύο εταιριών. Άλλωστε, ο επικεφαλής του γερμανικού
ομίλου παραχώρησε πολλές συνεντεύξεις, γύρω από το θέμα αυτό, σε πασχαλιάτικες,
γερμανόφωνες εφημερίδες. Μάλιστα, σε ‘κείνη που έδωσε στη «Σταντ Άντσάιγκερ»
της Κολωνίας, χαρακτήρισε τις Alitalia και Iberia ως «ιδανικούς συνεργάτες».
Εξάλλου και στη «ΝΖΖ» είχε παραδεχθεί ότι «από επιχειρηματικής άποψης,
αμφότερες είναι ενδιαφέρουσες περιπτώσεις». Σχετικά με την Iberia, διότι οι
Ισπανοί δεσπόζουν στην αγορά της Λατινικής Αμερικής, όπου επιθυμεί διακαώς να
επεκταθεί η Lufthansa. Σε ό,τι αφορά στην Alitalia, επειδή είναι δελεαστική η
εγγύτητα της Ιταλίας με τη Γερμανία.
Πλην όμως, την ίδια χρονική στιγμή, δήλωνε στη βιεννέζικη εφημερίδα «Ντερ
Στάνταρντ» ότι η εταιρία του «δεν πρέπει να φορτωθεί μια μυλόπετρα, η οποία θα
τη στρέψει προς μια λανθασμένη οικονομική κατάσταση». Οι ενδοιασμοί του
Μαϊρούμπερ συνίστανται στο ότι το κόστος της Iberia, που μετέχει στην
ανταγωνιστική προς τη Lufthansa συμμαχία Oneworld (της οποίας ηγείται η British
Airways), είναι ήδη υπερεκτιμημένο.
Σε ό,τι αφορά δε στην Alitalia, αυτή χρειάζεται «μια ισχυρή αναδόμηση», όχι ως
προς το μέγεθός της αλλά σχετικά με την επιχειρηματική της φιλοσοφία. Μάλιστα,
ο Μαϊρούμπερ, στη συνέντευξή του στην αυστριακή εφημερίδα, απέκλεισε και το
ενδεχόμενο να προχωρήσει η Lufthansa στην εξαγορά της εγχώριας αεροπορικής
εταιρίας Austrian Airlines.
Ρόλο κλειδί, πάντως, στη διαδικασία εξαγοράς, τόσο της Alitalia, όσο και της
Iberia, διαδραματίζει η εταιρία επενδύσεων Texas Pacific Group (TPG). Σύμφωνα,
μάλιστα, με αναφορές από την Ισπανία, η TPG εξετάζει αυτό το χρονικό διάστημα
μια προσφορά για την Iberia, που ανέρχεται στα 3,4 δισεκ. ευρώ.
Επίσης, σε ό,τι αφορά στην υπερχρεωμένη και ημικρατική Alitalia, η αμερικανική
εταιρία συμβούλων φέρεται να βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την επενδυτική
Matlin/Patterson και την ιταλική τράπεζα Mediobanca. Σύμφωνα, εξάλλου, με
κυβερνητική ανακοίνωση, κοινή προσφορά κατέθεσαν και η ρωσική Aeroflot με την
ιταλική τράπεζα Unicredit.
|