Ημερομηνία: 4/10/2007 12:12:00 μμ Περιοχή: Βερολίνο Γερμανία Από: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Μεγέθυνση -
Σμίκρυνση
Μία νέα σελίδα στη μακρά ιστορία της αναμένεται να γυρίσει σήμερα η γερμανική
αυτοκινητοβιομηχανία Daimler/Chrysler. Όπως αναφέρει δημοσίευμα της ιστοσελίδας
της Ντόιτσε Βέλε («ΝΒ»), κατά τη σημερινή, έκτακτη γενική συνέλευση της
εταιρίας, στο Βερολίνο, θα αποφασιστεί η μετονομασία της σε Daimler AG.
Οι επικεφαλής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας αποφάσισαν να προχωρήσουν
στην κίνηση αυτή έπειτα από την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της
αμερικανικής θυγατρικής τους, Chrysler, στην Cerberus Capital Management. Η
πώληση ολοκληρώθηκε προ εβδομάδων, κι έτσι, εννέα χρόνια μετά τη συγχώνευσή
τους, η κάθε μία από τις δύο εταιρίες παίρνει πάλι το δρόμο της.
Είναι χαρακτηριστικό ότι αμέσως μόλις επισημοποιήθηκε το διαζύγιο από τη
ζημιογόνα Chrysler, ο επικεφαλής της Daimler, κ. Ντίτερ Τσέττσε, εκδήλωσε την
πρόθεσή του για την ονομασία της εταιρίας: «Αφού έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε
μία νέα αρχή, η εταιρία θα πρέπει να λειτουργήσει υπό την επωνυμία της Daimler
AG, ενώ τα προϊόντα της μπορούν να διατίθενται και υπό άλλες ονομασίες, όπως
Mercedes Benz. Έτσι, θα υπάρχει αναφορά και στο δεύτερο ιδρυτή μας».
Πλην όμως, με τη συγκεκριμένη ονομασία που πρότεινε ο κ. Τσέττσε δε φαίνεται να
συμφωνούν όλοι. Μπορεί όλα τα εργοστάσια της αυτοκινητοβιομηχανίας να
μετονομαστούν σε Mercedes Benz, ωστόσο στην επίσημη επωνυμία της εταιρίας δε θα
υπάρχει καμία αναφορά στο όνομα του Καρλ Φρίντριχ Μπεντζ, κι αυτό είναι που
δημιουργεί το πρόβλημα.
«Είναι αυτό δίκαιο, όταν όλοι γνωρίζουν ποιος εφηύρε το αυτοκίνητο;», ρωτήθηκε
από την «ΝΒ» ο κ. Στέφαν Ρόρινγκ, ο οποίος είναι στέλεχος του μουσείου της
Mercedes. «Η εφεύρεση του αυτοκινήτου ανήκει χωρίς αμφιβολία στον Μπεντζ. Ο
Γκότλιμπ Ντάιμλερ είναι - για εμάς - εκείνος που είχε το όραμα των κινητήρων
και ο οποίος κατασκεύασε τον πρώτο κινητήρα. Δηλαδή, δεν είχε καν την πρόθεση
να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο», απάντησε ο κ. Ρόρινγκ.
Ένα άλλο επιχείρημα εκείνων που αντιδρούν στην προτεινόμενη από τον κ. Τσέττσε
νέα ονομασία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι και το εξής: Όταν
συγχωνεύτηκαν οι δύο εταιρίες τους, στη γνωστή Daimler Benz, ο Γκότλιμπ
Ντάιμλερ δεν ήταν πλέον εν ζωή. Στον αντίποδα, ο Καρλ Μπεντζ ζούσε, έστω κι αν
ήταν πολύ μεγάλος σε ηλικία.
Η κοινή ονομασία παρέμεινε μέχρι το 1998, οπότε και έγινε η συγχώνευση με την
αμερικανική Chrysler. Βέβαια, η μετονομασία θα κοστίσει στους Γερμανούς αρκετά
εκατομμύρια ευρώ. Πλην όμως, από την όλη υπόθεση, οι μεγάλοι κερδισμένοι
παραμένουν οι Αμερικανοί. Άλλωστε, οι μάνατζερ της Chrysler έλαβαν αρκετά
εκατομμύρια ως αποζημίωση, έπειτα από το διαζύγιο των δύο εταιριών.
Ακριβώς για όλους αυτούς τους λόγους, εκτιμάται πως η σημερινή, έκτακτη γενική
συνέλευση θα αποτελέσει άλλη μία ευκαιρία για τους μετόχους της γερμανικής
αυτοκινητοβιομηχανίας να εκφράσουν την αγανάκτησή τους, κυρίως για τη
συγχώνευση, το ’98, με την Chrysler, την οποία πολλοί από αυτούς δεν είχαν δει
εξαρχής με καλό μάτι.
|