Πολ. 1220 /13.12.2012
Με την εφαρμογή της Πολ. 1220/13.12.2012
και την λύση της ημερήσιας μεταφοράς των Ζ των Φ.Τ.Μ , ολοκληρώνεται η ημερήσια πληροφόρηση της
Γ.Γ.Π.Σ για το μεγαλύτερο μέρος των εκροών της νόμιμης οικονομικής δραστηριότητας
στην χώρα, δηλαδή θα μπορεί το Υ.Ο στο
τέλος της ημέρας να κλείνει Ταμείο ως προς το σκέλος των εκροών των
επιχειρήσεων , διαθέτοντας ταυτόχρονα
και την πληροφόρηση για τα περισσότερα φορολογικά αντικείμενα*.
Ως προς την λογιστική
παρακολούθηση , η εγγραφή των εσόδων στο απλογραφικό σύστημα θα δύναται
να περιοριστεί σε μία (1) ανά μήνα ( κάτι που ίσχυε για τις Φ.Τ.Μ από το
2005).
Μίας αντίστοιχης απλότητας λύση
(όπως το ηλεκτρονικό παραστατικό , θα αναφερθούμε στην συνέχεια) και για τις εισροές, θα μας
επέτρεπε να ασχοληθούμε με την ουσία του επαγγέλματός μας.
Ο κίνδυνος που συναντάει η
υλοποίηση λύσεων όπως η παραπάνω Πολ. , είναι η λυσσώδης αντίδραση ενός εδραιωμένου
συστήματος που ωφελείται με πολλαπλούς τρόπους από το μέγεθος της φοροδιαφυγής
και το αντίστοιχο της γραφειοκρατίας . Έχει γίνει πλέον αντιληπτό ότι η
οικονομική κρίση είναι συνέπεια μίας βαθύτερης πολιτικής αλλά πολύ περισσότερο
κοινωνικής και πολιτισμικής , αφού ακόμα
και σήμερα μπορούν και ανατρέπουν
αποφάσεις , σχεδιασμούς και δεσμεύσεις για τον ορθολογισμό λειτουργίας της
Δ.Δ .
Αναφέρω το παραπάνω θέλοντας να
επισημάνω τις αντιδράσεις και δυσκολίες που συναντάει η υλοποίηση της εφαρμογής
της Ταυτότητας Οφειλής .
Η Τ.Ο και η καθολική εφαρμογή των
πληρωμών αλλά και των συναλλαγών με την Δ.Δ μέσω εναλλακτικών δικτύων και όχι υποχρεωτικής μετάβασης και συναλλαγής
με την αντίστοιχη Δ.Υ. υπακούει στους στόχους για :
·
Μείωση της γραφειοκρατίας
·
Εξυπηρέτηση του πολίτη σε σχέση με τις
προσωπικές του ανάγκες και προτεραιότητες.
·
Διαφάνειας και ελέγχου
·
Δομικό περιορισμό έως αποκλεισμό της δυνατότητας
δημιουργίας συνθηκών παραβατικής
συμπεριφοράς , αντίθετα , νομική
κατοχύρωσή της δυνατότητας ευελιξίας και προσαρμογής της αντιμετώπισης, του
φορολογούμενου σε σχέση με την φοροδοτική του ικανότητα.
·
Αύξηση των φορολογικών εσόδων
·
Στην μείωση του κόστους λειτουργίας της Δ.Δ και κατ’ επέκταση του δημόσιου χρέους η και της
φορολόγησης.
·
Στην αποδέσμευση υλικών και ανθρώπινων πόρων από
ένα αναποτελεσματικό και παθογόνο οικονομικό και διοικητικό σύστημα , για την
πιθανή ενσωμάτωσή τους στην οικονομία της δημιουργίας και ανάπτυξης
Επαναλαμβάνω
ότι η Τ.Ο πρέπει να συνοδεύεται και από
το αναλυτικό καθολικό (καρτέλα) της κάθε εγγραφής - απαίτησης (είδος
φόρου) έως το τέλος του Ο.Ε εξόφλησή της
με την δυνατότητα αποθήκευσης , όπως και να συμπεριληφθεί όσο το δυνατό
συντομότερα η δυνατότητα πληρωμής των ρυθμισμένων οφειλών με την σχετική
απεικόνιση της πορείας των . Επίσης από την προσωποποιημένη εικόνα να έχει την δυνατότητα ο φορολογούμενος
επιλογής της ένταξής του σε όποιες νέες ρυθμίσεις ανακοινωθούν.
Πρέπει να
γίνει κατανοητό στο Υ.Ο. ότι εάν δεν αντιμετωπίσει ( ενσωματώσει ) τους οικονομολόγους –
λογιστές – φοροτεχνικούς ως ισότιμους συνεργάτες στον κοινό αγώνα του
περιορισμού της φοροδιαφυγής και του καθημερινού τρεξίματος για την ανόρθωση
της οικονομίας θα επιτρέπει την δράση - με την ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας αλλά και την συμμετοχή η ανοχή των θεσμικών
φορέων - στα εδραιωμένα θλιβερά κυκλώματα διαφθοράς και σπατάλης του δημόσιου
πλούτου .
* εάν οι πίνακες Β , Γ είχαν
ένα ακόμα πεδίο για ενδοκοινοτικές παραδόσεις
η σε τρίτες χώρες;