Ασκήσεις ακροβασίας της ηγεσίας του
Υπουργείου Οικονομικών στο όριο της πολιτικής ευθύνης , ή ,της οικονομικής αποζημίωσης για την βλάβη του κοινωνικού συνόλου.
Η Πολ.1076/17.4.2013 μεταφέρει
την έναρξη ισχύος της Πολ.1221/13.12.2012 από την 01/05/2013 στην 01/01/2014
επιβεβαιώνοντας τα σχόλια της 12/01/ 2013 που σίγουρα δεν διεκδικούν κάποια
ιδιαίτερο χάρισμα μαντικής ικανότητος, παρά μόνο αντικατόπτριζαν την βιωματική γνώση που απορρέει από την
συνεχή παρατήρηση και επανάληψη παρόμοιων γεγονότων.
Αυτό που δεν γνώριζε ο αναγνώστης
των σχολίων της 12 /01/2013 , είναι ότι
αντίστοιχες με παρόμοιο περιεχόμενο
επιστολές ,είχαν αποσταλεί στις 14/01 /2013 , 10/ 03/2013
, με ταυτόχρονο αίτημα και επιχειρηματολογία για τη μη παράταση των παλαιών
κωδικών του Taxisnet , κοινοποιούμενες και σε ένα ευρύτερο χώρο συλλογικών φορέων,
οργανισμών και υπηρεσιών άμεσα εμπλεκόμενων στις λήψεις των σχετικών αποφάσεων.
Ο συνδυασμός των δύο αιτημάτων θεωρείτο - και θεωρείται
ακόμα - απαραίτητος ως ένα καθοριστικό
βήμα άμεσου περιορισμού της παραοικονομίας –
26,5% με στοιχεία έως 2007 από μελέτη του ΟΟΣΑ Friedrich Schneider , στελέχη του Υ.Ο σε
δημόσιες αναφορές τους, εκτιμούν ποσοστό
άνω του 30% , διότι έθετε τις βάσεις για την απλοποίηση του φορολογικού
συστήματος , αλλά πολύ περισσότερο διότι
θα λειτουργούσε ως βατήρας για την
εφαρμογή φορολογικών διαδικασιών απεμπλοκής της οικονομίας από ένα ιδιαίτερα γραφειοκρατικό
φορολογικό σύστημα .
Αυτό που επίσης αγνοούσαν οι
αναγνώστες και πιθανώς και αρκετοί από τους εμπλεκόμενους φορείς είναι ότι από τον
Φεβρουάριο του 2013 ήταν ήδη έτοιμες και οι αναγκαίες συμπληρωματικές εγκύκλιοι
για την εφαρμογή των Πολ. 1220-1/2012 , όπως και η προετοιμασία των υποστηρικτικών οργανισμών
και εταιρειών σε εξοπλισμό και λογισμικό.
Άρα ποιά είναι η ανάγκη που
επιβάλει την μη εφαρμογή μιας
φορολογικής νομοθεσίας; που κατά την άποψή μου μόνο ωφέλεια θα προσφέρει και στην
φορολογική διοίκηση αλλά και στον φορολογούμενο;.
Ποιός είναι ο λόγος που ο κ.
Μαυραγάνης δεν εφαρμόζει, η παρεμποδίζει
την εφαρμογή – με τις συνεχείς παρατάσεις-
φορολογικών νομοθεσιών που ο ίδιος ως εκπρόσωπος πολιτικού φορέα και ως πολιτική του επιλογή πρότεινε και
ψήφισε;
Αναφέρουμε την εφαρμογή της
Πολ.1221/2012 ως ένα ακραίο και εύκολα κατανοητό παράδειγμα ,(που δεν είναι
παρά η κορυφή του παγόβουνου στην μεθόδευση διαιώνισης ενός φαύλου και άδικου φορολογικού συστήματος που επιβραβεύει
μόνιμα την φοροδιαφυγή ως μοναδική λύση αντίδρασης ),όπως επίσης θα μπορούσαμε να
αναφέρουμε:
- τις
συνεχείς παρατάσεις στην ισχύ των παλαιών κωδικών του Taxisnet με
ακραία έκφανσή του την εξυπνακίστικη διατύπωση της Πολ. 1096/30.4.2013 που ενώ ισχυρίζεται ότι δεν δίνει παράταση
για επιχειρήσεις και επιτηδευματίες, στην πραγματικότητα δίνει,
- την
μη επαναδιατύπωση του αρ.2 της Πολ.1008/2011 μετά την απόφαση 2245/2012του ΣτΕ ,
απόφαση που με λεπτομερή τρόπο καθοδηγεί ,- όποιον το επιθυμεί – για τον
τρόπο σύνταξης νομοθεσίας χωρίς
κενά η αμφισβητήσεις, προσανατολισμένη στην πρόληψη , γιατί αυτό είναι (πρώτος έλεγχος), στην
πραγματικότητα η αναμόρφωση του αρ. 31 του ΚΦΕ που εγγυάται ο λογιστής –
φοροτεχνικός ,πρόληψη όμως, που ματαιώνεται από την παραπάνω αμέλεια του Υ.Ο για την ανασύνταξή
της Πολ.1008/2011 η έστω τον επανα-προσδιορισμό
των ορίων του αρ.38 του ν. 2873
/2000 , σε συνδυασμό με την ισχύ των παλαιών κωδικών του Taxisnet για επιχειρήσεις και
επιχειρηματίες (ναι ισχύουν ακόμα αφού η Πολ. 1094/2013 έχει συνταχθεί με
την λογική του νομικού κενού -
παράθυρου ) .
- Τις
συνεχείς παρατάσεις στην έναρξη υποβολής φορολογικών δηλώσεων με αποτέλεσμα η πίεση που θα ασκηθεί
λόγω του περιορισμένου χρόνου υποβολής να επιτρέπει τις όποιες υπερβάσεις
και την διαιώνιση της συνδιαλλαγής .
- Την
εντυπωσιακή επιβράδυνση έναρξης και
λειτουργίας των νέων εφαρμογών του Taxisnet που από μόνο του είναι ικανό να αλλάξει
όλο το υφιστάμενο φορολογικό σύστημα μειώνοντας την ταλαιπωρία του
φορολογούμενου ,την συνδιαλλαγή ,την φοροδιαφυγή ,αλλά και την
διαμορφούμενη αντίληψη δεκαετιών για τον τρόπο λειτουργίας και την
χρησιμότητα της δημόσιας διοίκησης.
Τι άραγε τελικά αναγκάζει την
πολιτική ηγεσία του Υ.Ο στην μη εφαρμογή της υπάρχουσας νομοθεσίας ,προσέξτε
δεν συζητάμε για υιοθέτηση νέων πρωτοποριακών καινοτόμων λύσεων , αλλά για
εφαρμογή της ήδη υπάρχουσας.
Σίγουρα το κίνητρο της πολιτικής
ηγεσίας του Υ.Ο ( η συχνή επανάληψη του
κ.Μαυραγάνη είναι τυχαία ,ως ο καθ ύλη αρμόδιος υφυπουργός ) δεν μπορεί να
είναι προσωπικό, η , ιδιοτελές ,όπως τουλάχιστον αυτό ταυτίζεται από τα
προσφάτως αναγραφόμενα στον ημερήσιο τύπο, πεπραγμένα αντιστοίχου βεληνεκούς
πολιτικής ηγεσίας.
Έχοντας ήδη απορρίψει το εύκολο
επιχείρημα της τεχνικής δυσκολίας η της τεχνολογικής υποδομής ,μη δυνάμενο να ανταπεξέλθει την σύγκριση της
υποτιθέμενης δυσκολίας με το αναμενόμενο αποτέλεσμα που είναι : ,
- πρακτικό
–
- περιορισμός
της φοροδιαφυγής (>6,5 δις) μόνο από Φ.Π.Α άνω του 15% -, αλλά και
- δομικό
–
- προ
συμπληρωμένες περιοδικές δηλώσεις Φ.Π.Α,
- μηνιαία
ενημέρωση του Υ.Ο με τα ποσοτικά
δεδομένα ,σχεδόν για το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας της χώρας ,
- απλοποίηση
των φορολογικών διαδικασιών,
- απεμπλοκή
του φορολογικού μηχανισμού από γραφειοκρατικές διαδικασίες για
αξιοποίησή του σε παραγωγική δράση,
- εμπέδωση
φορολογικής συνείδησης στους φορολογούμενους.
Αυτό που μας μένει, είναι αυτό
που ήδη γνωρίζετε και μας επέτρεπε με τόση ευκολία να προβλέπουμε και να προδικάζουμε την πορεία
ενεργειών που αλλάζουν και πιθανόν βελτιώνουν το φορολογικό μας σύστημα , και
που μας αναγκάζει για μία ακόμα φορά να επαναλάβουμε την καταγγελία , παραθέτοντας το απόσπασμα της δημοσιευμένης
επιστολής μας την 13/01/2013.
Ο κίνδυνος που συναντάει η υλοποίηση λύσεων
όπως η παραπάνω Πολ. , είναι η λυσσώδης αντίδραση ενός εδραιωμένου συστήματος
που ωφελείται με πολλαπλούς τρόπους από το μέγεθος της φοροδιαφυγής και το
αντίστοιχο της γραφειοκρατίας . Έχει γίνει πλέον αντιληπτό ότι η οικονομική
κρίση είναι συνέπεια μίας βαθύτερης πολιτικής αλλά πολύ περισσότερο κοινωνικής και πολιτισμικής , αφού ακόμα και σήμερα μπορούν και ανατρέπουν αποφάσεις ,
σχεδιασμούς και δεσμεύσεις για τον ορθολογισμό λειτουργίας της Δ.Δ
Η παραπάνω κατατοπιστική αλλά γενικόλογη περιγραφή δεν έχει πρόσωπο ,ποιοί είναι άραγε αυτοί
που υποστηρίζουν αυτό το σύστημα ,και πριονίζουν στην πραγματικότητα το κλαδί πάνω στο οποίο
καθόμαστε όλοι μας;
Εύκολα θα μπορούσε κάποιος να
τους ταυτίσει με τον παθογόνο μηχανισμό – ένα κοινωνικό καρκίνωμα - που δημιούργησαν και στελέχωσαν
την δημόσια διοίκηση τα δύο πρώην συστημικά κόμματα εξουσίας ,- παρ’ ότι απαιτείτε μια λογική υπέρβαση για κάτι τέτοιο,
αναφερόμενος πλέον σε ποσοστά του 8-9% -,
ανεξάρτητα όμως του λογικού χάσματος η στελέχωση και ειδικά σε κομβικές θέσεις
εξουσίας είναι και παραμένει ένα γεγονός. Στελέχωση ανεξαρτήτου επιπέδου και βαθμού που
δεν αντιπροσωπεύει αντίστοιχη ανάληψη ευθυνών και παραγωγής έργου ούτε καν άσκηση
εξουσίας αλλά τις περισσότερες φορές, ως κανόνας, κατάχρησης
εξουσίας.
Πως θα μπορούσε άραγε κάποιος
να απεμπλακεί χωρίς να δημιουργήσει νέες πλατείες Κλαυθμώνος και χωρίς να αποδομήσει το ήδη σαθρό
οικοδόμημα; Σίγουρα η επανεκπαίδευση
είναι η μία ικανοποιητική λύση που συναντά όμως το πρόβλημα της
οικιοθελούς ενεργής συμμετοχής , όπως και της χρονικής υστέρησης του αποτελέσματος.
Ποια είναι τα βήματα και η
τακτική για την άμεση αλλαγή του φορολογικού συστήματος ;, που από
τροχοπέδη της οικονομίας να λειτουργεί ως βραχίονας ανάπτυξης.
Ποιος είναι ο τρόπος μετάλλαξης των δομών λειτουργίας της δημόσιας
διοίκησης της αναποτελεσματικής και ζημιογόνου
λειτουργίας της σε πηγή αύξησης του δημόσιου πλούτου και χώρο δραστηριοποίησης
και δημιουργίας των ενεργών τμημάτων του πληθυσμού; .
Ερωτήσεις που εμπεριέχουν την
απάντησή τους . Απαντήσεις που ήδη έχουν δοθεί (ακολουθεί αναλυτική παρουσίαση
) αρκεί κάποιος να τις αναζητήσει
και να δεχθεί να καταβάλει το ιδιαίτερα χαμηλό τίμημα υλοποίησής τους ως προς την προσδοκώμενη και
απαραίτητη για όλους μας ωφέλεια Τίμημα που
ταυτίζεται με την διάρρηξη των πελατειακών σχέσεων του πολιτικού συστήματος και
της δημόσιας διοίκησης..
κύριοι
Τα παραδείγματα της
Πολ.1220/13.12.2012 , η των συνεχών παρατάσεων της ισχύος των παλαιών κωδικών
του Taxisnet, η ..… , σας
στέρησαν την δυνατότητα της δικαιολογίας του ,- δεν γνωρίζαμε , – δεν προλάβαμε,
– οι εισηγήσεις των αρμόδιων τμημάτων…, - οι τεχνικές αδυναμίες…, -…., και σας φέρνουν αντιμέτωπους με την οικονομική
ευθύνη που έχετε απέναντι στη πολιτεία για την μη εφαρμογή ,ή παρεμπόδιση εφαρμογής
της εκάστοτε φορολογικής νομοθεσίας.
Σας παρακαλούμε αξιοποιήστε την
δυνατότητα που έχετε για την έμπρακτη απόδειξη* αλλαγής της φορολογικής
διοίκησης και κατ’ επέκταση της Δ.Δ παρασύροντας με αυτή την στάση σας και την
οικονομία σε αναπτυξιακή τροχιά.
*Έμπρακτη απόδειξη = Εφαρμογή
υφιστάμενης νομοθεσίας, δεν μπορούμε να συζητάμε αλλαγές της ,όταν δεν
εφαρμόζουμε την ήδη υπάρχουσα.