Η υποβολή των ΜΥΦ ως κίνητρο διακυβεύματος της απλοποίησης του Φορολογικού Συστήματος.
Από τα μέσα του 2014 καταγγέλλουμε την διαδικασία υποβολής των ΜΥΦ ως μια προσπάθεια μη εφαρμογής της φορολογικής νομοθεσίας (Πολ.1020-21/2012) για την απλοποίηση του φορολογικού συστήματος με την αυτοματοποιημένη καθημερινή αποστολή των Ζ από τις ΗΦΜ στη ΓΓΠΣ ως το πρώτο και χωρίς κόστος βήμα για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής – παραοικονομίας με την άμεση και καθημερινή ενημέρωση της Φ.Δ για τα έσοδα των οικονομικών μονάδων.
Η σκέψη και η αντίστοιχη μεθόδευση για την υποβολή των ΜΥΦ βασίστηκε στην επανάληψη δημιουργίας ενός ακόμα νομοθετήματος που ναι μεν θα ήταν σύμφωνο με τις απαιτήσεις και δεσμεύσεις της τότε πολιτικής ηγεσίας απέναντι στους δανειστές μας, αλλά που ποτέ δεν θα εφαρμοζόταν λόγω ελλιπούς σχεδίασης και πολυπλοκότητας της διαδικασίας εισαγωγής δεδομένων, ελέγχου και διόρθωσης των αποτελεσμάτων. Στη προκειμένη περίπτωση η μη εφαρμογή δεν θα γινόταν από μία ακόμα παλινωδία του Υ.Ο αλλά κατόπιν των αναμενόμενων αιτημάτων από τα συλλογικά όργανα των Λ/Φ (σχετική αναφορά σε άρθρο – επικοινωνία της 24/07/2014) και με το πάρτυ της φοροδιαφυγής - παραοικονομίας καλά να κρατεί.
Αυτό όμως που δεν προβλέφτηκε ήταν, ότι πλέον ο μηχανισμός διεκπεραίωσης του μεγαλύτερου μέρους της καθημερινής λειτουργίας του φορολογικού συστήματος είναι οι πιστοποιημένοι Λ/Φ, μηχανισμός μη ελεγχόμενος (τα συλλογικά του κομματικά - όργανα ένα ελάχιστο ποσοστό μπορούν να επηρεάσουν) και που καταβάλλει καθημερινά κάθε προσπάθεια και κόστος για να είναι σύννομος και νομότυπος ( οι συνέπειες για το αντίθετο είναι μεγάλες).
Με αποτέλεσμα τα περισσότερα νόμιμα λογιστήρια να είναι έτοιμα για την υποβολή των ΜΥΦ και να έχουν ήδη υποβληθεί περίπου 3.000.000 δηλώσεις που εάν οι εκτιμήσεις μας είναι σωστές αφορούν τα 3 πρώτα τρίμηνα μόνο των απλογραφικών και έως τον Οκτώβριο των ελάχιστων υποβληθέντων διπλογραφικών.
Ο μοναδικός λόγος για την τήρηση στάσης αναμονής των νόμιμων Λ/Φ ως προς την υποβολή του συνόλου των χρονικών περιόδων των ΜΥΦ είναι οι αναμενόμενες αποκλίσεις και οι συνέπειες σε απαιτούμενο χρόνο η κόστος για την διόρθωσή τους .
Εάν το παραπάνω αντικίνητρο εξέλιπε η εκτίμησή μας είναι ότι έως το τέλος του μήνα θα ήταν εφικτή η υποβολή του μεγαλύτερου όγκου των ΜΥΦ, και η αποκάλυψη μεγάλου μέρους της φοροδιαφυγής που συντελέσθηκε την χρήση του 2014 αλλά πολύ περισσότερο η αποστολή του μηνύματος ότι αυτή δεν μπορεί να συνεχισθεί και την χρήση του 2015.
Ενδεικτικά αναφέρεται στον παρακάτω πίνακα οι επιτρεπτές αποκλίσεις ανά ποσότητα και αξία που ναι μεν δεν θα επιφέρουν διοικητικές ή χρηματικές συνέπειες αλλά που στην περίπτωση μη ελαχιστοποίησής τους θα φέρουν αυξημένο κίνδυνο ελέγχου.
Τεμάχια |
Αξία |
Ποσότητα |
Δυνατότητα Απόκλισης |
Αξία |
Δυνατότητα Απόκλισης |
1 - 2 |
50% |
1 - 300 |
30% |
3 - 5 |
30% |
301 - 500 |
10% |
6 - 10 |
22% |
501 - 1000 |
7% |
11 - 20 |
16% |
1001 - 5000 |
5% |
21 - 50 |
6% |
5001 - 10000 |
4% |
|
|
10001 - 50000 |
2% |
|
|
50001 - 100000 |
1% |
|
|
100001 - 500000 |
0,50% |
|
|
500001 -1000000 |
0,20% |
|
|
1000001 - |
0,05% |
Εδώ πρέπει να αναφέρω την πλήρη εναντίωσή μου στις προτάσεις – λύσεις που προωθούνται όπως :
× να εξαιρεθούν τα παραστατικά κάτω από ένα όριο π.χ των 300,00€ διότι τα οικονομικά δεδομένα των ΜΥΦ θα εξυπηρετήσουν και τον έλεγχο από το γραφείο
× την υποβολή μόνο των εσόδων, αφού τα έσοδα της μίας οντότητας είναι έξοδα για κάποια άλλη – είναι κατανοητό ότι σε αυτή την λύση έχουμε απώλεια της διασταύρωσης και του ελέγχου.
κυρίες/οι
Έχετε αντιληφθεί πλέον ότι έχετε πιαστεί από αυτό που πιάσατε, και ο χρόνος λειτουργεί αντίστροφα για εσάς αφού η λειτουργία της φορολογικής διοίκησης και κατ΄ επέκταση της οικονομίας απαιτεί άμεσες λύσεις για σήμερα και όχι για αύριο.
Η υποβολή των ΜΥΦ με την καθολική υιοθέτηση των ΦΗΜ (ΦΤΜ – ΕΑΦΔΣΣ) για το σύνολο των δραστηριοτήτων είναι ικανές προϋποθέσεις για το μη χάσιμο χρόνου και την ουσιαστική απλοποίηση του φορολογικού συστήματος σήμερα, όσο για τις φορολογικές πολιτικές μπορείτε να τις αποφασίσετε αύριο,
αρκεί σήμερα να έχετε περιορίσει τις συνθήκες άνθησης της φοροδιαφυγής και της παραοικονομίας, ή έστω την αυξημένη πιθανότητα αποκάλυψής τους σε μελλοντικό έλεγχο.
Ακόμα γνωρίζετε ότι δεν μπορείτε να βασισθείτε σε φθαρμένες υποδομές και αναξιόπιστους μηχανισμούς, ούτε βέβαια να επαναφέρετε το καθεστώς των συντεχνιών, άρα γενικεύστε την συμμετοχή των ενεργών τμημάτων της κοινωνίας στη λειτουργία της ΔΔ εφαρμόστε το πετυχημένο μοντέλο της συμμετοχής των Λ/Φ στη καθημερινή λειτουργία της ΦΔ, αντίστοιχα και σε άλλους τομείς της ΔΔ, π.χ οικονομολόγοι – χρηματοπιστωτικά ιδρύματα – ανάπτυξη της οικονομίας και επιτέλους εφαρμόστε τη νομοθεσία της υποχρεωτικότητας στην υποβολή των φορολογικών εντύπων και δηλώσεων των οντοτήτων από εξουσιοδοτημένο Λ/Φ (εάν δεν γνωρίζουμε ποιοί υποβάλουν τί δεν θα μπορούμε να έχουμε αξιόπιστο και αποτελεσματικό έλεγχο) .