Forum | Εγγραφή | Υπενθύμηση Κωδικού | Λίστα Μελών | Αναζήτηση
 
22/10/2019
User: Pass:  

Αρχική Σελίδα

Παρουσίαση

Οι Θέσεις Μας

Διακήρυξη

Δημοσιεύσεις

Συντονιστική Επιτροπή

Νόμοι που διέπουν το επάγγελμα

Χρήστες: 6527
 
Email 
teamakioe@gmail.com
 

NewsLetter

Γράψτε το email σας για να λαμβάνετε τα νέα μας

 

 
 

Αρθρα

Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΩΣ ΜΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΟ ΦΕΟΥΔΟ. Του Γιώργου Δουράκη
Ο γεωτεχνολογικός πόλεμος Αμερικής - Κίνας , του Παναγιώτη Ρουμελιώτη Ομότιμου Καθηγητή Διεθνούς Πολιτικής Οικονομίας του Παντείου Πανεπιστημίου
Η Γερμανία θύμα του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ-Κίνας
Μετά τον Νεοφιλελευθερισμό. του Τζόζεφ Στίγλιτς
Η Κοσμητόρισσα της Φιλοσοφικής σχολής του πανεπιστημίου Κρητης Αγγέλα Καστρινάκη αντί ομιλίας στην τελετή αποφοίτησης αναφέρθηκε στην φρικτή δολοφονία της Σούζαν Ητον
Η ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΒΟΥΛΗΣ , Στρατηγική ανάλυση. Toυ Γιώργου Δουράκη

Περισσότερα...

 

Είπαν & λάλησαν

είπαν...

Αντόνιο Γκουτέρες, γενικός γραμματέας του ΟΗΕ , για την κλιματική κρίση 
Ανέντακτος αριστερός τρολάρει Συριζαίο για την ταινία του Κώστα Γαβρά 
Βαρουφάκης για "πόθεν έσχες": Δεν θα απολογηθώ για τα χρήματα που βγάζω από τη δουλειά μου 

Περισσότερα...

λάλησαν...

Λόγια μίσους και ντροπής από την πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Πεντέλης Φαίη Νικητοπούλου
Ερντογάν: Η ναυμαχία της Πρέβεζας το 1538 κατέστησε τη Μεσόγειο τουρκική λίμνη 
Σταϊκούρας: Εκατομμυριούχος… κατά λάθος στο «πόθεν έσχες» ο υπ. Οικονομικών 

Περισσότερα...

 

Γρήγοροι Σύνδεσμοι

TAXISnet

Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων

Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών

Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας

Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων

ΙΚΑ

Ο.Α.Ε.Ε.

 

Βοηθήματα

Βιβλιοπαρουσίαση

Νομοθετικά

Ερωτήματα

Εργασία

Οικονομικά

Ομιλίες σε Video

 
 

Σκληρό πόκερ για τα αεροδρόμια

�������� 
 

Ημερομηνία: 8/3/2015 9:00:00 πμ   Μεγέθυνση - Σμίκρυνση - Σχολιασμός

Σκληρό πόκερ για τα αεροδρόμια.

Αντιφατικά μηνύματα στέλνει η κυβέρνηση στη γερμανοελληνική κοινοπραξία Fraport-Slentel που είναι ο νικητής του διαγωνισμού - Πιέσεις από τους θεσμούς προς την κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει τη στάση της.
Οι αντικρουόμενες δηλώσεις στελεχών της κυβέρνησης για την εγκυρότητα ή μη του διαγωνισμού για την αξιοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, τον οποίο κέρδισε η γερμανική Fraport, κρύβει ένα έντονο πόκερ στο πάρε-δώσε με το Βερολίνο με φόντο τη δυνατότητα για συμβιβασμό μετά το Eurogroup της Δευτέρας.

Η παραχώρηση τoυ δικαιώματος λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης των 14 αεροδρομίων (επί 40 έτη) στη γερμανοελληνική κοινοπραξία Fraport-Slentel θεωρείται από παράγοντες της αγοράς «η πιο πετυχημένη - με διαφορά - αποκρατικοποίηση της εποχής του Μνημονίου με βάση το τίμημα και τον αριθμό των ενδιαφερομένων», καθώς υπήρξαν και περιπτώσεις με μία μόνο τελική προσφορά (ΟΠΑΠ, Ελληνικό).

Το τίμημα
Προς το παρόν τα μηνύματα που στέλνει η κυβέρνηση στον νικητή του διαγωνισμού είναι αντιφατικά. Την αποστροφή του πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος χαρακτήρισε «δίκαιο» το τίμημα που πρόσφερε η Fraport (στο γερμανικό περιοδικό «Stern» στις 19/2), ακολούθησε η εκτίμηση του υπουργού Οικονομικών κ. Γιάνη Βαρουφάκη σε τηλεοπτική του συνέντευξη στο Star (τη Δευτέρα) ότι το τίμημα δεν ήταν καλό.

Στο διάστημα που μεσολάβησε από την επομένη των εκλογών ως σήμερα οι κυβερνητικές εξαγγελίες για διακοπή των ιδιωτικοποιήσεων έδωσαν τη θέση τους στη δέσμευση προς το Eurgoroup ότι οι διαγωνισμοί που βρίσκονται σε εξέλιξη και στους οποίους έχουν υπάρξει προτάσεις επενδυτών θα συνεχιστούν. Το αντίθετο θα θεωρηθεί μονομερής ενέργεια από την ελληνική κυβέρνηση.

Αυτή την εβδομάδα στις (κατηγορηματικά διαψευσθείσες) επαφές με τους θεσμούς μέσω τηλεδιασκέψεων αλλά και το Euro Working Group της Πέμπτης, το υπουργείο Οικονομικών δέχθηκε πίεση να ξεκαθαρίσει τη στάση του αλλά και για να παρουσιάσει ένα δικό του μίνι πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων άμεσης εφαρμογής. Στο πλαίσιο αυτό ακούγεται έντονα η είσοδος ιδιωτών και των «joint ventures» (ΣΔΙΤ) στα ακίνητα.

Την εβδομάδα που πέρασε, το προγραμματισμένο για την Τετάρτη διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ δεν πραγματοποιήθηκε. Αιτία ήταν μεταξύ άλλων η προβλεπόμενη παρουσία παρατηρητή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο ΔΣ, κάτι που θα μπορούσε να «παρεξηγηθεί» πολιτικά εν μέσω διαψεύσεων για την κάθοδο τεχνικών κλιμακίων της τρόικας (νυν θεσμοί) στην Αθήνα.

Την ίδια ημέρα, σύμφωνα με κύκλους του ΤΑΙΠΕΔ, η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών κυρία Νάντια Βαλαβάνη κάλεσε στο γραφείο της τον διευθύνοντα σύμβουλο του Ταμείου κ. Πασχάλη Μπουχώρη και τον πρόεδρο κ. Μανώλη Κονδύλη και τους ζήτησε να παγώσουν όλες οι διαδικασίες.

Κύκλοι των θεσμικών εταίρων λένε ότι η κυρία Βαλαβάνη πρότεινε ένα εξάμηνο πάγωμα των ιδιωτικοποιήσεων, το οποίο δεν θα μπορούσε να γίνει αποδεκτό.

Την Πέμπτη η νικήτρια του διαγωνισμού, γερμανική Fraport, «δήλωνε» σίγουρη για την ολοκλήρωση της διαδικασίας ως το τέλος του έτους. «Ως το τέλος του 2015, το πολύ αρχές του 2016 αναμένουμε να ολοκληρώσουμε τη συναλλαγή και να ξεκινήσουμε τη λειτουργία των περιφερειακών αεροδρομίων» είπε ο επικεφαλής της Fraport Στέφαν Σούλτε στη γερμανική εφημερίδα «Bild».

Φόρμουλα συμβιβασμού;
Τον δρόμο που σκοπεύει να ακολουθήσει η κυβέρνηση, επιδιώκοντας έναν συμβιβασμό με τους Γερμανούς, ίσως δείχνουν οι προσεκτικές τοποθετήσεις του υπουργού Επικρατείας και εξ απορρήτων του Πρωθυπουργού κ. Αλέκου Φλαμπουράρη.

«Στις ιδιωτικοποιήσεις που προκηρύχθηκαν, αλλά δεν έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις, όπως τα 14 αεροδρόμια, θα εφαρμοστεί ο νόμος. Αυτός μας δίνει μεγάλα περιθώρια να τις επανεξετάσουμε»
δήλωσε αυτή την εβδομάδα ο κ. Φλαμπουράρης. Πηγές του Μαξίμου εξηγούν ότι η κυβέρνηση θα μπορούσε να εξετάσει την αλλαγή κάποιων όρων ώστε να αποτραπεί το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και να μεγιστοποιηθεί το όφελος για τις τοπικές κοινωνίες.

Υπουργός που εμπλέκεται στην υπόθεση εκτιμά ότι «έτσι όπως είναι η σύμβαση δεν περνάει από τη Βουλή».
Πάντως ο υπουργός Οικονομίας κ. Γιώργος Σταθάκης φέρεται να διατηρεί σοβαρές επιφυλάξεις για την παραχώρηση του αεροδρομίου των Χανίων που βρίσκεται μέσα στο «πακέτο». Η παραχώρηση περιλαμβάνει επίσης τα αεροδρόμια του Ακτίου, της Καβάλας, της Κεφαλλονιάς, της Κέρκυρας, της Κω, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Ρόδου, της Σάμου, της Σαντορίνης, της Σκιάθου, της Θεσσαλονίκης και της Ζακύνθου.



ΜΕΛΕΤΗ
Το οικονομικό όφελος κατά Citi-Eurobank

Το εφάπαξ τίμημα είναι 1,23 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με κοινή μελέτη που παρέδωσαν στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) η Citi και η Eurοbank, στο αρχικό τίμημα θα πρέπει να προστεθεί η ετήσια αμοιβή ποσού 22,9 εκατ. ευρώ για κάθε έτος της 40ετούς παραχώρησης (ήτοι 920 εκατ. ευρώ) και το ποσοστό 28,6% επί των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) το οποίο θα εισρέει επί 37 έτη από τα αεροδρόμια στα κρατικά ταμεία και εκτιμάται συνολικά σε 5,3 δισ. ευρώ. Συνολικά οι δύο τράπεζες υπολογίζουν το όφελος με όρους ονομαστικής αξίας σε 7,42 δισ. ευρώ και σε 2.07 δισ. ευρώ με βάση την παρούσα αξία.

Επιπλέον, η μελέτη προσθέτει στο όφελος 330 εκατ. ευρώ που θα κοστίσουν στον ανάδοχο (κατά δήλωσή του) οι εργασίες αναβάθμισης των υποδομών εντός των πρώτων τεσσάρων ετών της παραχώρησης και ένα ποσό 1,4 δισ. ευρώ επενδύσεων στο σύνολο της διάρκειας. Το κυριότερο στοιχείο είναι εκτίμηση για τη δυνατότητα δημιουργίας 1.500 νέων θέσεων εργασίας. Πέραν αυτών η μελέτη προβλέπει έσοδα 3,4 δισ. ευρώ από φόρους και εισφορές, 377 εκατ. ευρώ από την εισφορά στην Πολεμική Αεροπορία και 785 εκατ. ευρώ εισφορές στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Ολα αυτά σε βάθος 40 ετών.

Το έγγραφο παραθέτει την πρόβλεψη της Fraport που λέει ότι η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια αναμένεται να διπλασιαστεί σε σχέση με σήμερα ως το τέλος της περιόδου παραχώρησης, προσφέροντας επιπλέον περί τα 13 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ.

Κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ εξέφραζαν ως πρόσφατα ικανοποίηση για το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο μετά τις εκλογές και τόνιζαν μεταξύ άλλων τα πολλαπλασιαστικά οφέλη από τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών και το γεγονός ότι οι υποδομές θα επιστρέψουν αναβαθμισμένες στο Δημόσιο μετά τη λήξη της περιόδου της παραχώρησης.

Αντιδρά η ΟΣΥΠΑ
Αντίθετη είναι η άποψη της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ). Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε την Τετάρτη η διοίκηση της ΟΣΥΠΑ, «πιθανή ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών κρατικών αεροδρομίων θα σημάνει κατ' αρχήν μεγάλη αύξηση στα τέλη». Οπως ανέφερε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας κ. Βασίλης Αλεβιζόπουλος, «σήμερα τα τέλη αεροδρομίου είναι 12 ευρώ, ενώ με το που θα τα αναλάβει η γερμανική Fraport προβλέπεται τον πρώτο χρόνο να ανέβουν στα 26,5 ευρώ και τον τέταρτο χρόνο να φτάσουν τα 32 ευρώ». Πρόσθεσε ότι στις χρεώσεις των περιφερειακών αεροδρομίων, πέραν των αερολιμενικών τελών που από τον πρώτο χρόνο ως και την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης θα ανέρχονται στα 13 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη, προστίθεται το Τέλος Εκσυχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ), καθώς και αυτό της Χρηματοδότησης Μικρών Αεροδρομίων και Αγονων Γραμμών συνολικού ύψους 12 ευρώ ανά επιβάτη. Σε αυτά τα ποσά θα προστεθεί και χρέωση security ύψους 1,5 ευρώ ανά επιβάτη, αναφέρει η ΟΣΥΠΑ.

  Σχολιασμός Θέματος «Σκληρό πόκερ για τα αεροδρόμια»  
  ...κανένας σχόλιασμός  
  σχολιάστε εδώ
για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε
 
 

Τελευταίες Προσθήκες στην Κατηγορία Ειδήσεις Ελλάδα

 
 

Ποιοι θα πάρουν αυξήσεις λόγω του επανυπολογισμού των συντάξεων

 21/10/2019 
 

Airbnb: Έρχονται μέτρα για τους ιδιοκτήτες που νοικιάζουν σπίτια

 21/10/2019 
 

Airbnb : Ποια μέτρα έρχονται για τους ιδιοκτήτες που νοικιάζουν σπίτια

 18/10/2019 
 

Σούπερ μάρκετ: Έρχονται τα αυτόματα ταμεία - Ελληνική εταιρεία κάνει την αρχή

 17/10/2019 
 

Η Εφορία «ξαναμετρά» τα τετραγωνικά των κατοικιών

 17/10/2019 
 

Tα επαγγέλματα που έλκουν τις ψυχολογικές διαταραχές(1 σχόλιo/α)

 14/10/2019 
 

Ποιοι φοβούνται τους ελέγχους

 14/10/2019 
 

Πλειστηριασμοί : Στο «σφυρί» πάνω χιλιάδες ακίνητα μέχρι τέλος Δεκεμβρίου

 11/10/2019 
 

Εφορία: Διπλό «πέναλτι» για όσους χάνουν το όριο των e-αποδείξεων

 11/10/2019 
 

Διπλασίασαν τις περιουσίες τους: Η βίαιη υποτίμηση της δραχμής που έκανε πλούσιους όσους το γνώριζαν

 9/10/2019 
 

Οι κίνδυνοι που εγκυμονεί το άτακτο Brexit για την ελληνική οικονομία

 9/10/2019 
 

Αρον άρον η ισοδυναμία των κολεγίων

 7/10/2019 
 

Αντικειμενικές αξίες: Ριζικές αλλαγές – Ανατροπές σε 21 φόρους

 7/10/2019 
 

Ποιοι θα πάρουν αναδρομικά έως και 500 ευρώ το μήνα

 7/10/2019 
 

Επιδότηση για δωρεάν ρεύμα στους αγρότες

 4/10/2019 
 

Ο Thomas Cook είχε φέρει στην Ελλάδα τους αριστοκράτες που δολοφονήθηκαν «στη σφαγή στο Δήλεσι», από τους ληστές. Είχε φέρει επισκέπτες και στους Ολυμπιακούς του 1896...

 3/10/2019 
 

Λιμάνι Θεσσαλονίκης: Από το 2011 η δράση της "Μαφίας των ρυμουλκών"

 3/10/2019 
 

Επιχορήγηση ΟΑΕΔ σε επιχειρήσεις που επλήγησαν από το «κανόνι» της Thomas Cook

 3/10/2019 
 

Σκανκ: Το ναρκωτικό που «θερίζει» στα σχολεία της Αθήνας

 2/10/2019 
 

ΔΕΗ : Πόσα της χρωστάνε και ποιοι της τα χρωστάνε

 30/9/2019 
 

προβολή παλαιότερων

 
  αυτόματη είσοδος την επόμενη φορά; 
Δείτε Επίσης...

Ειδήσεις Ελλάδα

Ειδήσεις Κόσμος

Επιλεγμένες Οικονομικές Ειδήσεις από Ελλάδα & Κόσμο

akioe
Η ΑΚΙΟΕ στο YouTube
Νέα απο το Οικονομικό Επιμελητήριο
ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ Α.ΚΙ.Ο.Ε. ΓΙΑ ΤΗΝ Α.Α.Δ.Ε. ΚΑΙ ΤΟ ΦΟΡΟΛΕΓΚΤΙΚΟ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ
Ο Σύριζα ξεκίνησε η ΝΔ συνέχισε.Όλοι ορκίζονται αλλά πράττουν τα αντίθετα ΠΙΣΩ ΑΠ’ ΤΗ ΠΛΑΤΗ ΜΑΣ
Συνάντηση συζήτηση από την ΑΚΙΟΕ στα Χανιά 
Τι απαιτείται για να είστε υποψήφιος για τις έδρες της Συνέλευσης των Αντιπροσώπων του ΟΕΕ 
Τι απαιτείται για να είστε υποψήφιος για τις τοπικές διοικήσεις του ΟΕΕ 
Έργα του ΣΥΡΙΖΑ για τους Λογιστές.Του Αλεβιζάκη Παναγιωτη έκ/που της ΑΚΙΟΕ 

Περισσότερα...

Ανακοινώσεις - Νέα
«Εγχειρίδιο» ερωταπαντήσεων Πότε επιβάλλεται φόρος δωρεάς-γονικής παροχής;
ΕΦΚΑ μετά… μουσικής - Πώς ασφαλίζονται μουσικοί και dj σε εκδηλώσεις
Τρία προγράμματα του ΟΑΕΔ για να μειωθεί η ανεργία - Ποιους αφορούν
Τι αλλάζει στις ασφαλιστικές εισφορές
Κτηματολόγιο: Σε ποιους νομούς λήγουν οι προθεσμίες υποβολής δηλώσεων μέσα στον Οκτώβριο 
Ποιοι γλιτώνουν τον ΦΠΑ στις μεταβιβάσεις ακινήτων 

Περισσότερα...

Δείτε Ομιλίες
Οι ομιλίες από την συζήτηση που έγινε στα Χανιά με θέμα Είναι δυνατή η ανάπτυξη της Οικονομίας χωρίς τη μείωση του Δημόσιου χρέους; 
Το σεμινάριο για το Ε9 με την Άννα Κόλλια που διοργάνωσε το ΟΕΕ 

Περισσότερα...

To Ερώτημα της Εβδομάδας

Ποσό σοβαρός μπορεί να είναι ένας υπουργός όταν .... 

Περισσότερα...

Έχετε άποψη; Τώρα μπορείτε να σχολιάσετε το ερώτημα της εβδομάδας καθώς και κάθε θεματική καταχώρηση

Περισσότερες πληροφορίες

Βιβλιοπαρουσίαση

Πανεπιστημιακές Εκδόσεις

Ελληνικό χρέος η διαιώνιση του προβλήματος. 
Το μαύρο και το κόκκινο - Βεργόπουλος Κώστας 
Η παγκόσμια κρίση της ευημερίας.Του Χ Α Ρ Η Τ Ο Π Α Λ Ι Δ Η  

Περισσότερα...

Επαγγελματικές Εκδόσεις

"Δαπάνες Επιχειρήσεων. Ανάλυση - Ερμηνεία" των Δημ. Σταματόπουλου - Αντ. Καραβοκύρη 
Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο των Δημ. Σταματόπουλου - Παρ. Σταματόπουλου - Γιάννη Σταματόπουλου 
ΝΕΟ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ. Του Παντελή Σ. Παπαστάθη Οικονομολόγου – Συγγραφέα 

Περισσότερα...

Λογοτεχνικές Εκδόσεις

«Η σμίλη των πελάγων» Της Χρυσούλας Δημητρακάκη 
«H γοητεία μιας συντριβής». Του Μάρδα Δημήτρη 
Επί σκηνής χωρίς πρόβα.Του Δημήτρη Μπουραντά 

Περισσότερα...

Σας Προτείνουμε...

Παραβάσεις - Πρόστιμα Κ.Β.Σ. - Κύρος Βιβλίων του Γιάννη Τζίμα

©2008 akioe.gr - ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

Δυναμικές Ιστοσελίδες σε ASP με προσαρμοσμένα Content Manager Tools, αυτόματα Newsletters και υποστήριξη RSS 2.0
περισσότερες πληροφορίες...

Για αυτόματη είσοδο, κάντε κλικ εδώ. Δώστε στο User το αναγνωριστικό User ID και στο Pass τον κωδικό πρόσβασης.

RSS Feed

κάνε την αρχική σελίδα

προσθήκη στα αγαπημένα