Forum | Εγγραφή | Υπενθύμηση Κωδικού | Λίστα Μελών | Αναζήτηση
Σας ζητούμε συγνώμη για τυχόν τεχνικά προβλήματα. Ελπίζουμε να λυθούν σύντομα.
25/5/2020
User: Pass:  

Αρχική Σελίδα

Παρουσίαση

Οι Θέσεις Μας

Διακήρυξη

Δημοσιεύσεις

Συντονιστική Επιτροπή

Νόμοι που διέπουν το επάγγελμα

Χρήστες: 5425
 
Email 
teamakioe@gmail.com
 

NewsLetter

Γράψτε το email σας για να λαμβάνετε τα νέα μας

 

 
 

Αρθρα

Ο μακαρθισμός της κας Κιντή, ή ο ολοκληρωτισμός του "φιλελέ Κέντρου"
Κρίσιμη η αναδιάρθρωση του χρέους της Αργεντινής προς τους ιδιώτες
«Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να εκδώσει ομόλογα αορίστου χρόνου», του Τζορτζ Σόρος (Σχόλιο – Μετάφραση: Γιώργος Δουράκης)
Διά του φόβου και του συλλογικού κλονισμού στη μείωση των αντιστάσεων Του Γιώργου Χατζηκωνσταντίνου Ομότιμου Καθηγητή Οικονομικής Θεωρίας του Δ.Π.Θ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ. Πολύ λίγα και πολύ ...τοξικά Οικονομικά μέτρα ανά τον κόσμο για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων από την πανδημία του κορονοϊού (Covid-19). ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ
Η εποχή μετά την Πανδημία - Το μοντέλο της Άπω Ανατολής. Ο Big Brother δεν θα είναι καθόλου διασκεδαστικός .Του Γερμανού φιλόσοφου νοτιοκορεάτικης καταγωγής Byung-Chul Han

Περισσότερα...

 

Είπαν & λάλησαν

είπαν...

Ηθικά και πολιτικά εκτεθειμένοι 
Ιταλία: Το χάδι της νοσοκόμας που συγκίνησε όλο τον πλανήτη 
Γερμανία: Αυτοκτόνησε ο υπουργός Οικονομικών της Εσσης 

Περισσότερα...

λάλησαν...

Μέσω ανάρτησης στο Twitter - Ο Μακάριος Λαζαρίδης είχε... δεσμευτεί προεκλογικά για την τοποθέτηση του μηχανήματος στην πλατεία της Νικήσιανης
Στην πλατεία του Μπακογιάννη δεν «κολλάει» ; 
Ελένη Γιαμαρέλλου (Βίντεο): Δεν θα κολλήσει κορωνοϊό όποιος κοινωνήσει -"Την Κοινωνία σου...μην κατηγοράς" 

Περισσότερα...

 

Γρήγοροι Σύνδεσμοι

TAXISnet

Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων

Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών

Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας

Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων

ΙΚΑ

Ο.Α.Ε.Ε.

 

Βοηθήματα

Βιβλιοπαρουσίαση

Νομοθετικά

Ερωτήματα

Εργασία

Οικονομικά

Ομιλίες σε Video

 
 

Σκληρό πόκερ για τα αεροδρόμια

�������� 
 

Ημερομηνία: 8/3/2015 9:00:00 πμ   Μεγέθυνση - Σμίκρυνση - Σχολιασμός

Σκληρό πόκερ για τα αεροδρόμια.

Αντιφατικά μηνύματα στέλνει η κυβέρνηση στη γερμανοελληνική κοινοπραξία Fraport-Slentel που είναι ο νικητής του διαγωνισμού - Πιέσεις από τους θεσμούς προς την κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει τη στάση της.
Οι αντικρουόμενες δηλώσεις στελεχών της κυβέρνησης για την εγκυρότητα ή μη του διαγωνισμού για την αξιοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, τον οποίο κέρδισε η γερμανική Fraport, κρύβει ένα έντονο πόκερ στο πάρε-δώσε με το Βερολίνο με φόντο τη δυνατότητα για συμβιβασμό μετά το Eurogroup της Δευτέρας.

Η παραχώρηση τoυ δικαιώματος λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης των 14 αεροδρομίων (επί 40 έτη) στη γερμανοελληνική κοινοπραξία Fraport-Slentel θεωρείται από παράγοντες της αγοράς «η πιο πετυχημένη - με διαφορά - αποκρατικοποίηση της εποχής του Μνημονίου με βάση το τίμημα και τον αριθμό των ενδιαφερομένων», καθώς υπήρξαν και περιπτώσεις με μία μόνο τελική προσφορά (ΟΠΑΠ, Ελληνικό).

Το τίμημα
Προς το παρόν τα μηνύματα που στέλνει η κυβέρνηση στον νικητή του διαγωνισμού είναι αντιφατικά. Την αποστροφή του πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος χαρακτήρισε «δίκαιο» το τίμημα που πρόσφερε η Fraport (στο γερμανικό περιοδικό «Stern» στις 19/2), ακολούθησε η εκτίμηση του υπουργού Οικονομικών κ. Γιάνη Βαρουφάκη σε τηλεοπτική του συνέντευξη στο Star (τη Δευτέρα) ότι το τίμημα δεν ήταν καλό.

Στο διάστημα που μεσολάβησε από την επομένη των εκλογών ως σήμερα οι κυβερνητικές εξαγγελίες για διακοπή των ιδιωτικοποιήσεων έδωσαν τη θέση τους στη δέσμευση προς το Eurgoroup ότι οι διαγωνισμοί που βρίσκονται σε εξέλιξη και στους οποίους έχουν υπάρξει προτάσεις επενδυτών θα συνεχιστούν. Το αντίθετο θα θεωρηθεί μονομερής ενέργεια από την ελληνική κυβέρνηση.

Αυτή την εβδομάδα στις (κατηγορηματικά διαψευσθείσες) επαφές με τους θεσμούς μέσω τηλεδιασκέψεων αλλά και το Euro Working Group της Πέμπτης, το υπουργείο Οικονομικών δέχθηκε πίεση να ξεκαθαρίσει τη στάση του αλλά και για να παρουσιάσει ένα δικό του μίνι πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων άμεσης εφαρμογής. Στο πλαίσιο αυτό ακούγεται έντονα η είσοδος ιδιωτών και των «joint ventures» (ΣΔΙΤ) στα ακίνητα.

Την εβδομάδα που πέρασε, το προγραμματισμένο για την Τετάρτη διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ δεν πραγματοποιήθηκε. Αιτία ήταν μεταξύ άλλων η προβλεπόμενη παρουσία παρατηρητή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο ΔΣ, κάτι που θα μπορούσε να «παρεξηγηθεί» πολιτικά εν μέσω διαψεύσεων για την κάθοδο τεχνικών κλιμακίων της τρόικας (νυν θεσμοί) στην Αθήνα.

Την ίδια ημέρα, σύμφωνα με κύκλους του ΤΑΙΠΕΔ, η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών κυρία Νάντια Βαλαβάνη κάλεσε στο γραφείο της τον διευθύνοντα σύμβουλο του Ταμείου κ. Πασχάλη Μπουχώρη και τον πρόεδρο κ. Μανώλη Κονδύλη και τους ζήτησε να παγώσουν όλες οι διαδικασίες.

Κύκλοι των θεσμικών εταίρων λένε ότι η κυρία Βαλαβάνη πρότεινε ένα εξάμηνο πάγωμα των ιδιωτικοποιήσεων, το οποίο δεν θα μπορούσε να γίνει αποδεκτό.

Την Πέμπτη η νικήτρια του διαγωνισμού, γερμανική Fraport, «δήλωνε» σίγουρη για την ολοκλήρωση της διαδικασίας ως το τέλος του έτους. «Ως το τέλος του 2015, το πολύ αρχές του 2016 αναμένουμε να ολοκληρώσουμε τη συναλλαγή και να ξεκινήσουμε τη λειτουργία των περιφερειακών αεροδρομίων» είπε ο επικεφαλής της Fraport Στέφαν Σούλτε στη γερμανική εφημερίδα «Bild».

Φόρμουλα συμβιβασμού;
Τον δρόμο που σκοπεύει να ακολουθήσει η κυβέρνηση, επιδιώκοντας έναν συμβιβασμό με τους Γερμανούς, ίσως δείχνουν οι προσεκτικές τοποθετήσεις του υπουργού Επικρατείας και εξ απορρήτων του Πρωθυπουργού κ. Αλέκου Φλαμπουράρη.

«Στις ιδιωτικοποιήσεις που προκηρύχθηκαν, αλλά δεν έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις, όπως τα 14 αεροδρόμια, θα εφαρμοστεί ο νόμος. Αυτός μας δίνει μεγάλα περιθώρια να τις επανεξετάσουμε»
δήλωσε αυτή την εβδομάδα ο κ. Φλαμπουράρης. Πηγές του Μαξίμου εξηγούν ότι η κυβέρνηση θα μπορούσε να εξετάσει την αλλαγή κάποιων όρων ώστε να αποτραπεί το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και να μεγιστοποιηθεί το όφελος για τις τοπικές κοινωνίες.

Υπουργός που εμπλέκεται στην υπόθεση εκτιμά ότι «έτσι όπως είναι η σύμβαση δεν περνάει από τη Βουλή».
Πάντως ο υπουργός Οικονομίας κ. Γιώργος Σταθάκης φέρεται να διατηρεί σοβαρές επιφυλάξεις για την παραχώρηση του αεροδρομίου των Χανίων που βρίσκεται μέσα στο «πακέτο». Η παραχώρηση περιλαμβάνει επίσης τα αεροδρόμια του Ακτίου, της Καβάλας, της Κεφαλλονιάς, της Κέρκυρας, της Κω, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Ρόδου, της Σάμου, της Σαντορίνης, της Σκιάθου, της Θεσσαλονίκης και της Ζακύνθου.



ΜΕΛΕΤΗ
Το οικονομικό όφελος κατά Citi-Eurobank

Το εφάπαξ τίμημα είναι 1,23 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με κοινή μελέτη που παρέδωσαν στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) η Citi και η Eurοbank, στο αρχικό τίμημα θα πρέπει να προστεθεί η ετήσια αμοιβή ποσού 22,9 εκατ. ευρώ για κάθε έτος της 40ετούς παραχώρησης (ήτοι 920 εκατ. ευρώ) και το ποσοστό 28,6% επί των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) το οποίο θα εισρέει επί 37 έτη από τα αεροδρόμια στα κρατικά ταμεία και εκτιμάται συνολικά σε 5,3 δισ. ευρώ. Συνολικά οι δύο τράπεζες υπολογίζουν το όφελος με όρους ονομαστικής αξίας σε 7,42 δισ. ευρώ και σε 2.07 δισ. ευρώ με βάση την παρούσα αξία.

Επιπλέον, η μελέτη προσθέτει στο όφελος 330 εκατ. ευρώ που θα κοστίσουν στον ανάδοχο (κατά δήλωσή του) οι εργασίες αναβάθμισης των υποδομών εντός των πρώτων τεσσάρων ετών της παραχώρησης και ένα ποσό 1,4 δισ. ευρώ επενδύσεων στο σύνολο της διάρκειας. Το κυριότερο στοιχείο είναι εκτίμηση για τη δυνατότητα δημιουργίας 1.500 νέων θέσεων εργασίας. Πέραν αυτών η μελέτη προβλέπει έσοδα 3,4 δισ. ευρώ από φόρους και εισφορές, 377 εκατ. ευρώ από την εισφορά στην Πολεμική Αεροπορία και 785 εκατ. ευρώ εισφορές στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Ολα αυτά σε βάθος 40 ετών.

Το έγγραφο παραθέτει την πρόβλεψη της Fraport που λέει ότι η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια αναμένεται να διπλασιαστεί σε σχέση με σήμερα ως το τέλος της περιόδου παραχώρησης, προσφέροντας επιπλέον περί τα 13 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ.

Κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ εξέφραζαν ως πρόσφατα ικανοποίηση για το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο μετά τις εκλογές και τόνιζαν μεταξύ άλλων τα πολλαπλασιαστικά οφέλη από τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών και το γεγονός ότι οι υποδομές θα επιστρέψουν αναβαθμισμένες στο Δημόσιο μετά τη λήξη της περιόδου της παραχώρησης.

Αντιδρά η ΟΣΥΠΑ
Αντίθετη είναι η άποψη της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ). Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε την Τετάρτη η διοίκηση της ΟΣΥΠΑ, «πιθανή ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών κρατικών αεροδρομίων θα σημάνει κατ' αρχήν μεγάλη αύξηση στα τέλη». Οπως ανέφερε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας κ. Βασίλης Αλεβιζόπουλος, «σήμερα τα τέλη αεροδρομίου είναι 12 ευρώ, ενώ με το που θα τα αναλάβει η γερμανική Fraport προβλέπεται τον πρώτο χρόνο να ανέβουν στα 26,5 ευρώ και τον τέταρτο χρόνο να φτάσουν τα 32 ευρώ». Πρόσθεσε ότι στις χρεώσεις των περιφερειακών αεροδρομίων, πέραν των αερολιμενικών τελών που από τον πρώτο χρόνο ως και την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης θα ανέρχονται στα 13 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη, προστίθεται το Τέλος Εκσυχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ), καθώς και αυτό της Χρηματοδότησης Μικρών Αεροδρομίων και Αγονων Γραμμών συνολικού ύψους 12 ευρώ ανά επιβάτη. Σε αυτά τα ποσά θα προστεθεί και χρέωση security ύψους 1,5 ευρώ ανά επιβάτη, αναφέρει η ΟΣΥΠΑ.

  Σχολιασμός Θέματος «Σκληρό πόκερ για τα αεροδρόμια»  
  ...κανένας σχόλιασμός  
  σχολιάστε εδώ
για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε
 
 

Τελευταίες Προσθήκες στην Κατηγορία Ειδήσεις Ελλάδα

 
 

Προειδοποίηση από επιστήμονες: Δέκα λόγοι που τα «διαβατήρια ανοσίας» είναι κακή ιδέα

 25/5/2020 
 

«Ψίχουλα» για τον τουρισμό

 25/5/2020 
 

Η υπερθέρμανση του πλανήτη θα αλλάξει τον ζωτικό ρόλο των τροπικών δασών

 22/5/2020 
 

Γιατί ο Ερντογάν κλιμακώνει – Θα επιχειρήσει επεκτατικό τετελεσμένο;

 21/5/2020 
 

Ολο το σχέδιο για την επιδότηση δόσης στα δάνεια πρώτης κατοικίας

 21/5/2020 
 

Ισολογισμοί Νέας Δημοκρατίας

 20/5/2020 
 

«Προσοχή, εγκυμονεί... λιτότητα το χρέος»

 20/5/2020 
 

Αποδεσμεύονται περιουσιακά στοιχεία 1 δισ. ευρώ που έχουν δεσμευτεί ως εγκληματικά προϊόντα

 19/5/2020 
 

Ν26: Οι Έλληνες ο πιο οικονομικά αγχωμένος λαός στην Ευρώπη

 19/5/2020 
 

Πολύ αρνητική εξέλιξη: Οι φιλότουρκοι της Τρίπολης κατέλαβαν στρατηγική βάση του Χ.Χαφτάρ - Ελέγχουν την δυτική Λιβύη!

 19/5/2020 
 

Οκτώ Ελληνες που αφορίστηκαν

 18/5/2020 
 

Έρευνα: Όσο αυξάνει το ΑΕΠ μιας χώρας, τόσο αυξάνει και η παχυσαρκία της

 18/5/2020 
 

Τουρισμός: Ποιες αγορές «κάηκαν», πού υπάρχουν ελπίδες

 18/5/2020 
 

Γερμανοί Γάλλοι και Ιταλοί βιομήχανοι ζητούν περισσότερη αλληλεγγύη από την Ε.Ε.

 15/5/2020 
 

Πώς θα ταξιδεύουμε στην Ευρώπη την εποχή του κορονοϊού; – Γενικές οδηγίες

 15/5/2020 
 

Κομισιόν: Πώς θα σωθεί ο τουρισμός και το φετινό καλοκαίρι

 14/5/2020 
 

Politico: Η πρόταση της Ελλάδας για τον τουρισμό

 13/5/2020 
 

Ελεύθερη μετακίνηση σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη από 18 Μαΐου

 12/5/2020 
 

«Γέφυρα» 9 μηνών με επιδότηση δόσεων στεγαστικών δανείων

 12/5/2020 
 

Εκκλησίες : Ανοίγουν οι ναοί, τι θα ισχύει για τη Θεία Κοινωνία, πώς θα γίνονται οι τελετές

 12/5/2020 
 

προβολή παλαιότερων

 
  αυτόματη είσοδος την επόμενη φορά; 
Δείτε Επίσης...

Ειδήσεις Ελλάδα

Ειδήσεις Κόσμος

Επιλεγμένες Οικονομικές Ειδήσεις από Ελλάδα & Κόσμο

akioe
Η ΑΚΙΟΕ στο YouTube
Νέα απο το Οικονομικό Επιμελητήριο
Επιστολή Της Ανεξάρτητης Κίνησης Οικονομολόγων Ελλάδας (Α.ΚΙ.Ο.Ε.) Σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των τραπεζών 
Απάντηση σε αυτούς που “ ενοχλήθηκαν” από την ανακοίνωση της Α.ΚΙ.Ο.Ε. 
Επιστολή Της Ανεξάρτητης Κίνησης Οικονομολόγων Ελλάδας (Α.ΚΙ.Ο.Ε.) με Θέμα: Για την αντιμετώπιση του προβλήματος έκδοσης ενημερότητας στις επιχειρήσεις της αρμοδιότητας της ΦΑΕ Αθηνών. 
Ευχές από την Α.ΚΙ.Ο.Ε(2 σχόλιο/α) 
Δήλωση για το voucher επιστημόνων. Από τον Αλεβιζάκη Παναγιώτη  
A.KI.O.E.: Αίτημα για την άμεση υλοποίηση έξι (6) παρεμβάσεων στήριξης των νοικοκυριών των επιχειρήσεων και της εύρυθμης λειτουργίας του φορολογικού και ασφαλιστικού συστήματος. 

Περισσότερα...

Ανακοινώσεις - Νέα
Οι πέντε επιλογές για να βρουν ρευστότητα οι εταιρείες
Όλα τα μέτρα της κυβέρνησης: Τι ισχύει για τουρισμό, ΦΠΑ και επιδόματα
Όλα τα μυστικά για το νέο πρόγραμμα επιδότησης απώλειας μισθών - Παραδείγματα
Νέα διαδικασία επιστροφής Φόρου Προστιθεμένης Αξίας με την A. 1104 /06-05-2020
Ποια μέτρα έρχονται τώρα στις εργασιακές σχέσεις
Τι ισχύει για την αποζημίωση ειδικού σκοπού τον Μάιο

Περισσότερα...

Δείτε Ομιλίες
Μήνυμα του ομότιμου καθηγητή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης Χαντζηκωνσταντίνου Γεωργίου για την ΑΚΙΟΕ και τις εκλογές του ΟΕΕ 
Οι ομιλίες από την συζήτηση που έγινε στα Χανιά με θέμα Είναι δυνατή η ανάπτυξη της Οικονομίας χωρίς τη μείωση του Δημόσιου χρέους; 

Περισσότερα...

To Ερώτημα της Εβδομάδας

Γιατί έμειναν εκτός αντικειμενικών αξιών περιοχές στην χώρα , ποιος ευθύνεται ; (1 σχόλιο/α) 

Περισσότερα...

Έχετε άποψη; Τώρα μπορείτε να σχολιάσετε το ερώτημα της εβδομάδας καθώς και κάθε θεματική καταχώρηση

Περισσότερες πληροφορίες

Βιβλιοπαρουσίαση

Πανεπιστημιακές Εκδόσεις

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗΣ - ΡΗΞΗ - Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ 
Ελληνικό χρέος η διαιώνιση του προβλήματος. 
Το μαύρο και το κόκκινο - Βεργόπουλος Κώστας 

Περισσότερα...

Επαγγελματικές Εκδόσεις

"Δαπάνες Επιχειρήσεων. Ανάλυση - Ερμηνεία" των Δημ. Σταματόπουλου - Αντ. Καραβοκύρη 
Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο των Δημ. Σταματόπουλου - Παρ. Σταματόπουλου - Γιάννη Σταματόπουλου 
ΝΕΟ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ. Του Παντελή Σ. Παπαστάθη Οικονομολόγου – Συγγραφέα 

Περισσότερα...

Λογοτεχνικές Εκδόσεις

“Κατάθεση ψυχής” – Γιώργος Θ. Σαρδέλης 
«Η σμίλη των πελάγων» Της Χρυσούλας Δημητρακάκη 
«H γοητεία μιας συντριβής». Του Μάρδα Δημήτρη 

Περισσότερα...

Σας Προτείνουμε...

Περα απο τη μηχανιστικη αντιληψη στην οικονομικη θεωρια

©2008 akioe.gr - ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

Δυναμικές Ιστοσελίδες σε ASP με προσαρμοσμένα Content Manager Tools, αυτόματα Newsletters και υποστήριξη RSS 2.0
περισσότερες πληροφορίες...

Για αυτόματη είσοδο, κάντε κλικ εδώ. Δώστε στο User το αναγνωριστικό User ID και στο Pass τον κωδικό πρόσβασης.

RSS Feed

κάνε την αρχική σελίδα

προσθήκη στα αγαπημένα