Ασφαλιστικό και Φορολογικό Σύστημα οι δύο αλληλένδετοι πυλώνες της κοινωνικής ευημερίας και της οικονομικής ανάπτυξης
Αθήνα 25/01/2016
Για εμάς το φορολογικό και ασφαλιστικό σύστημα αντιμετωπίζεται ως μία ενότητα, - ένα ενιαίο σύστημα που ως σκοπό έχει την παραγωγή οικονομικής ανάπτυξης και κοινωνικής ευημερίας
Άρα κατά την ομιλία μου συχνά θα αναφέρομαι στο φορολογικό σύστημα με αντίστοιχα παραδείγματα ως προϋπόθεση και αναπόσπαστο τμήμα λειτουργίας του ασφαλιστικού συστήματος, απαντώντας στα επί μέρους ερωτήματα που μας έχουν τεθεί .
Η παρουσίασή μας θα εστιασθεί στους μηχανισμούς και τις πολιτικές παραγωγής ελλειμμάτων και χρέους στο ασφαλιστικό σύστημα όπως και σε μία δοκιμασμένη ( αντίστοιχα στο φορολογικό σύστημα ) πρόταση άμεσης εφαρμογής για τόνωση των εσόδων και περιορισμό της ασύδοτης λειτουργίας του μηχανισμού και των εκάστοτε εκπροσώπων του, παραγωγής δημόσιου χρέους.
Δεν θα ασχοληθούμε εάν η πρόταση της κυβέρνησης για το ασφαλιστικό σύστημα είναι βιώσιμη:
1ον διότι δεν έχει δοθεί από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ η αναλογιστική μελέτη και
2ο διότι όποιος έως τώρα δεν έχει αντιληφθεί ότι τα νούμερα δεν βγαίνουν ή εθελοτυφλεί ή εάν όχι, τότε δεν αρκούν τα 7 λεπτά του χρόνου που έχουμε στην διάθεσή μας.
Θα αναφερθούμε μόνο στο μέρος της πρότασης που συνδέεται με το φορολογικό σύστημα - την συρρίκνωση της οικονομικής δραστηριότητας και την παραγωγή δημόσιου χρέους.
Στο τέλος εάν μας μείνει χρόνος θα αναφερθούμε και στο πως επαναλαμβάνεται το φαινόμενο συμμετοχής στις θέσεις ευθύνης και λήψης αποφάσεων ανθρώπινου δυναμικού μειωμένων δυνατοτήτων - μη δυνάμενο να λάβει έστω μία ορθολογική απόφαση, ή να για το πω καλύτερα πως γίνεται ως κοινωνία να διαφθείρουμε τους καλύτερους από εμάς, όταν τους αναθέτουμε μία θέση ευθύνης - εξουσίας.
Σας παρακαλούμε κατά τη διάρκεια της παρουσίασής μας μην διστάσετε να μπείτε στη θέση του ασφαλισμένου – του φορολογούμενου - της κυβέρνησης – του έλληνα επιχειρηματία –του υποψήφιου επενδυτή στη χώρα μας – και του δανειστή, κατανοώντας ποιάς πλευράς τα συμφέροντα εξυπηρετεί καλύτερα το υφιστάμενο και επερχόμενο ασφαλιστικό σύστημα
Ποια είναι ακριβώς η κατάσταση του ασφαλιστικού σήμερα;
Που βρισκόμαστε:
· Σε ένα φαύλο κύκλο δημιουργίας ελλειμμάτων - χρέους και περικοπών συντάξεων – ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και κοινωνικών παροχών.
· Συρρίκνωσης της οικονομικής δραστηριότητας – περιορισμό της επιχειρηματικότητας και ιδιαίτερα του ελεύθερου επαγγελματία και της μικρομεσαίας επιχείρησης.
· Άρα μείωση των εσόδων των ασφαλιστικών ταμείων, της συμμετοχής των ελεύθερων επαγγελματιών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο παραγόμενο ΑΕΠ, στην αξιοποίηση των πλουτοπαραγωγικών πόρων της χώρας, και αντίστοιχα του παραγόμενου και ανακυκλούμενου εντός της χώρας πλούτου.
· Ταυτόχρονη αποσύνθεση του κοινωνικού ιστού, άμβλυνση και όξυνση των αποστάσεων και αντιθέσεων των επιμέρους κοινωνικών – οικονομικών τάξεων και ομάδων, απαξίωση σωρευμένης διαγενεακής μεταφοράς και αποταμίευσης εθνικού πλούτου,ταυτόχρονα με διαγενεακή μεταφορά μη βιώσιμου χρέους, και έντονους ρυθμούς φτωχοποίησης μέρους της κοινωνίας μας.
Εδώ θα πρέπει να υπενθυμίσουμε προγενέστερες πολιτικές και τις καταστροφικές συνέπειες για χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις του δευτερογενή και τριτογενή τομέα, όπως π.χ με την εφαρμογή των αντικειμενικών φορολογικών κριτηρίων επί κυβερνήσεων ΠΑ.ΣΟ.Κ και Ν.Δ για δήθεν πάταξη της φοροδιαφυγής, που ως αποτέλεσμα είχε:
· την διακοπή ασφάλισης ή την πρόωρη συνταξιοδότηση του μεγαλύτερου μέρους των αυτοαπασχολούμενων στο δευτερογενή τομέα ( μικρές οικογενειακές μεταποιητικές επιχειρήσεις -οικοτεχνίες)
· την άλωση των δικτύων διανομής σε επιμέρους κλάδους του λιανικού εμπορίου από ξένες πολυεθνικές εταιρείες και αντίστοιχα
· την εξάλειψη των εγχώριων μικρομεσαίων παραγωγικών μονάδων αφού πλέον οι κυρίαρχοι της αγοράς προτιμούσαν τα δικά τους κανάλια τροφοδοσίας,
άρα σήμερα δεν πρέπει να παραξενευόμαστε που στο μεγαλύτερο τμήμα της εντατικής λιανικής βρίσκουμε πλέον, σχεδόν μόνο προϊόντα συμφερόντων της κεντρικής Ευρώπης αλλά να αναζητούμε και να υπενθυμίζουμε το μέγεθος των συνεπειών από τις αποφάσεις των τέως[1]και των τωρινών διαχειριστών θέσεων ευθύνης - εξουσίας. ( έγινε αυτή την παρένθεση για να αναφέρουμε ότι,)
[1] Όχι μόνο των υπεύθυνων πολιτικών εκπροσώπων των δύο πρώην κομμάτων εξουσίας αλλά και της στελέχωσης των εδραιωμένων κομματικών μηχανισμών που συνεχίζουν να λειτουργούν ανενόχλητοι και χωρίς συνέπειες χειραγωγούμενοι από τα εκάστοτε φανερά ή όχι κέντρα εξουσίας.
Γιατί δεν πάρθηκαν τα αναγκαία μέτρα μεταρρύθμισης του ασφαλιστικού εγκαίρως; Τι έφταιξε;
Η παθογένεια της αναποτελεσματικής λειτουργίας της Δημόσιας Διοίκησης και κατ΄ επέκταση της φορολογικής και ασφαλιστικής διοίκησης, συνέπεια του κομματικού κράτους που δημιούργησαν το ΠΑ.ΣΟ.Κ ή Ν.Δ και συνεχίζει τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ, σε συνδυασμό με την μείωση των κοινωνικών αντανακλαστικών, την κομματικοποίηση της συνδικαλιστικής εκπροσώπησης και την απουσία Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών Φορολογικής – Ασφαλιστικής λειτουργίας όπως και Εθνικής Στρατηγικής για το Φορολογικό – Ασφαλιστικό Σύστημα είχε ως αποτέλεσμα την ακύρωση οποιασδήποτε ενέργειας για την έστω μερική επίλυσή του ή έστω μεταρρύθμισή το.
Το πρόβλημα Ασφαλιστικό – Φορολογικό σύστημα ήταν πάντα κυρίαρχο θέμα στις πολιτικές θέσεις - εξαγγελίες των εκάστοτε βουλευτικών εκλογών για το σύνολο των πολιτικών κομμάτων.
Η προσωπική φιλοδοξία συνοδευόμενη από την ανάλογη υστεροφημία των εκάστοτε αρμόδιων υπουργών – υφυπουργών -… για την επίλυση ενός τόσο σπουδαίου και κομβικής σημασίας για την Ελληνική κοινωνία και οικονομία δεν ήταν ικανές προϋποθέσεις για το ξεπέρασμα των εδραιωμένων μηχανισμών εντός και πιθανόν και εκτός χώρας που δεν επιθυμούσαν την αποτελεσματική και βιώσιμη λειτουργία του ασφαλιστικού – φορολογικού συστήματος, ή έστω ορθολογική διαχείρισή του.
Θα σας αναφέρω ένα παράδειγμα του μηχανισμού που τα δύο πρώην κόμματα εξουσίας πεισματωδώς συντηρούσαν ενάντια οποιασδήποτε λογικής από το φορολογικό σύστημα για τη μεθόδευση δημιουργίας ανείσπρακτων οφειλών - χρέους και συνείδησης φοροδιαφεύγοντος ( που μόνο την αύξηση δημόσιου χρέους εξυπηρετούσε και αντίστοιχα την αύξηση δανεισμού) .
Έως πρόσφατα εάν υπέβαλες στο Taxisnet μία φορολογική δήλωση εισοδήματος Ν.Π και δεν πλήρωνες την πρώτη δόση ή δήλωση διαγραφόταν από το σύστημα, σωστά ακούσατε δεν κρατιόταν πουθενά η πληροφορία της οφειλής έπρεπε να την ξανα-υποβάλεις ή να περιμένεις μία περαίωση, το ίδιο συνέβαινε και με τις δηλώσεις ΦΠΑ, εννοείτε ότι παρ’ όλα τα διαβήματά μας τίποτα δεν γινόταν, ώσπου πείσαμε το κ. Θεοχάρη για την ορθότητα της μη διαγραφής των δηλώσεων για να ξεκινήσει ένας νέος αγώνας για την αναγκαιότητα έκδοσης ταυτότητας πληρωμής για κάθε φορολογική οφειλή με την δυνατότητα εξόφλησης μέρους ή όλου της οφειλής, ( το γιατί αναφέρεται το συγκεκριμένο παράδειγμα θα γίνει κατανοητό στη συνέχεια).
Αντίστοιχα πολλοί από εσάς γνωρίζετε την πρόταση μας της 04/01/2015 που έχει γίνει για ενοποίηση των βάσεων δεδομένων του Υ.Ο ( Taxisnet), Υπ. Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης - Κοινωνικής Αλληλεγγύης, και Υπ. Προστασίας του Πολίτη για έκδοση ΑΦΜ στους οικονομικούς μετανάστες – πρόσφυγες – και με οιονδήποτε τρόπο ή ανάγκη συνανθρώπων μας εισέρχονται στη χώρα μας όχι μόνο για την στατιστικά ποσοτική παρακολούθηση ανά άτομο των επί μέρους εισφορών -υπηρεσιών που θα τους προσφερθούν στη χώρα μας ( με ποσοτικοποίηση πλέον των απαιτήσεων μας από τις χώρες προορισμού της ΕΕ αλλά και τις αρνούμενες των κοινοτικών τους υποχρεώσεων ) αλλά για το περιορισμό της βιομηχανίας των πλαστών αδειών εργασίας και την επιδότηση από την αμέλεια ή ακόμα χειρότερα συνενοχή των εμπλεκόμενων υπουργείων και δημόσιων λειτουργών στην αύξηση των εσόδων των κυκλωμάτων του διεθνούς human trafficking.
Ανάλογη πρότασή μας για τον περιορισμό των πλαστών βεβαιώσεων αποδοχών με προ-συμπληρωμένα έντυπα Δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος Φυσικών Προσώπων με τις αποδοχές από μισθωτές υπηρεσίες είχε κατά δήλωση του τότε ΓΓΔΕ ωφέλεια ισόποσης αξίας με ένα κοινωνικό μέρισμα
Το ερώτημα πλέον που τίθεται είναι ποιόν πραγματικά ωφέλησαν και ωφελούν αυτές οι ενέργειες – πολιτικές της δημόσιας και φορολογικής διοίκησης των συνήθως κομματικά στελεχωμένων μηχανισμών τους με στοχευόμενες τακτικές συμπεριλαμβανομένης της αδράνειας της σύγχυσης ή της εκ των προτέρων γνώσης του ανέφικτου (ρυθμίσεις που οι όροι εφαρμογής τους τις απενεργοποιούν εντός σύντομου χρονικού διαστήματος) ή νομοθεσία, όπως η παρούσα που ευνοεί –ενθαρρύνει μόνο την φοροδιαφυγή – φοροαποφυγή, εισφοροδιαφυγή και εισφοροαποφυγή, η ακόμα χειρότερα την δημιουργία και λειτουργία ενός αστυνομοκρατούμενου κράτους και τον περιορισμό της ιδιωτικής πρωτοβουλίας με την εφαρμογή μιας συνειδητά επιλεγμένης αναποτελεσματικής και ανεφάρμοστης στη πράξη νομοθεσίας.
Η πρόταση της κυβέρνησης θα διασώσει το σύστημα, και αν με ποιο κόστος και για πόσο;
Άρθρο 53 Εισφορές αυτοπασχολουμένων και ελεύθερων επαγγελματιών
1.Από 1.1.2017 οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι οποίοι σύμφωνα με τις γενικές ή ειδικές ή καταστατικές διατάξεις, όπως ίσχυαν ως την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονταν στην ασφάλιση του Ο.Α.Ε.Ε και του Ε.Τ.Α.Α. αντίστοιχα, καταβάλλουν, ανεξαρτήτως του χρόνου υπαγωγής στην κοινωνική ασφάλιση, μηνιαία ασφαλιστική εισφορά για τον κλάδο σύνταξης, ύψους 20% επί του μηνιαίου εισοδήματός τους, όπως αυτό καθορίζεται είτε με βάση το καθαρό φορολογητέο αποτέλεσμα, από την ασκούμενη δραστηριότητά τους κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος, είτε με βάση την καθαρή αξία των παρεχόμενων μηνιαίως ή σε άλλη τακτική χρονική βάση, υπηρεσιών του τρέχοντος έτουςγια το οποίο εκδίδονται δελτία παροχής υπηρεσιών, τιμολόγια ή αποδείξεις επαγγελματικής δαπάνης.
Είναι άξιο απορίας εάν οι συντάκτες του παραπάνω άρθρου έχουν ως στόχο την μεταρρύθμιση και βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος ή :
· την αύξηση της φοροδιαφυγής από την σύνδεση των εισφορών με την κερδοφορία
· να θέσουν σε μόνιμη ομηρεία τους ασφαλισμένους ως προς την οριστική εξόφληση των καταβληθέντων εισφορών τους, αφού οποιοσδήποτε μελλοντικός φορολογικός έλεγχος θα επαναπροσδιορίζει το ύψος των ἠδη καταβληθεισών εισφορών προηγούμενων ετών.
· να επιβραβεύσουν για μία ακόμα φορά την παραοικονομία.
· Να κλείσουν ή να περιορίσουν και τις ελάχιστες νόμιμα λειτουργούσες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, αποθαρρύνοντας την εγχώρια επιχειρηματικότητα και ευνοώντας την μεταφορά των επιχειρήσεων και του εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού εκτός χώρας, ενώ πριμοδοτούν τα μεγάλα εξωχώρια οικονομικά σχήματα και την παραμονή μη ειδικευμένων ημεδαπών & αλλοδαπών ανθρώπινων πόρων
1. α. Με αποφάσεις του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων μπορεί να θεσπίζεται αντικειμενικό σύστημα τεκμαρτού υπολογισμού του ελάχιστου απαιτούμενου αριθμού ημερομισθίων και ποσού εισφορών για κατηγορίες ή κλάδους επιχειρήσεων κατά μήνα λειτουργίας της επιχείρησης ή άλλο χρονικό διάστημα και ανάλογα με τις εκτελούμενες εργασίες. Η προσδιοριζόμενη κατά το σύστημα αυτό δαπάνη αποτελεί το ελάχιστο οφειλόμενο ποσό για ασφαλιστικές εισφορές κατά μαχητό τεκμήριο.
β. Με τις αποφάσεις του προηγουμένου εδαφίου καθορίζεται το αντικειμενικό σύστημα τεκμαρτού υπολογισμού για κάθε κατηγορία επιχειρήσεων, η διαδικασία είσπραξης των επιπλέον των δηλωθέντων ποσών εισφορών και κάθε αναγκαίο για την εφαρμογή του παρόντος ειδικότερο ζήτημα
Τα μισόλογα ότι αφορά ειδικές κατηγορίες ασφαλισμένων θα ξεχασθούν όταν δεν υλοποιηθούν οι εισπρακτικοί στόχοι (γιατί περί αυτού πρόκειται) αλλά επιτευχθούν οι σκοποί του άρθρου 53 όπως τους περιγράφουμε παραπάνω.
Υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο, ποιο θα μπορούσε να είναι αυτό και πώς θα διαμορφωθεί; Πώς μπορεί να γίνει το ασφαλιστικό σύστημα βιώσιμο, δίκαιο για όλες τις γενιές, εργαλείο καινοτομίας και ενεργούς συμμετοχής όλων των πολιτών ανεξαρτήτως ηλικίας στην κοινωνική ζωή;
Όπως προαναφέραμε προσπερνάμε αυτό το ερώτημα λόγω έλλειψης των ποσοτικών δεδομένων (έως τώρα δεν μας έχει δοθεί η αναλογιστική μελέτη πάνω στην οποία βασίστηκε η πρόταση της κυβέρνησης, και ούτε επιθυμούμε να αναπαράγουμε φήμες και σενάρια που αναφέρουν π.χ (μεσοπρόθεσμα εντυπωσιακή μείωση του ημεδαπού πληθυσμού)
Αλλά θα αναφερθούμε μόνο :
1ον Σε ένα μέρος του προβλήματος, αυτό των μηχανισμών παραγωγής δημόσιου χρέους εξετάζοντας τον τρόπο αντιμετώπισης των ανείσπρακτων εισφορών που έως τον Σεπτέμβριο του 2015 στο Κέντρο Είσπραξη Ασφαλιστικών Οφειλών ανήρχοντο στο ποσό των 14.891.161.014 , 15 δις, (ένα μόνο % έχει μεταφερθεί στο ΚΕΑΟ) από τα οποίες τα 5 δις αφορούσαν τον ΟΑΕΕ , συνολικά στον ΟΑΕΕ οι οφειλές είναι 8,2 δις. και θα σας αναφέρουμε την πρακτική και τον μηχανισμό εάν θέλετε παραγωγής αυτού του χρέους.
Η πιο πετυχημένη έως τώρα ρύθμιση των οφειλών των ασφαλισμένων είναι αυτή του ν. 4321/2015 (των εκατό δόσεων). Από την στιγμή της επιτυχίας της ξεκίνησε μια λυσσαλέα επίθεση απενεργοποίησής της.
Δείτε πως λειτουργεί ο ΟΑΕΕ σε αυτές τις ρυθμίσεις.
Οι μηνιαίες δόσεις εισπράττονται υποχρεωτικά μέσω πάγιας τραπεζικής εντολής, εάν για οποιονδήποτε λόγο ( έστω και πρόβλημα της τράπεζας) δεν γίνει ανάληψη του ποσού της δόσης ο ΟΑΕΕ αρνείται στους οφειλέτες να καταθέσουν τα χρήματα έστω σε ένα λογαριασμό που θα τους υποδείξει, δηλαδή αρνείται η διοίκηση του ΟΑΕΕ να εισπράξει οφειλές και να αυξήσει τα χρηματικά της διαθέσιμα – θέλει να δανείζεται - επίσης εάν ο ασφαλισμένος καθυστερήσει να καταθέσει την δημιναία εισφορά του έστω και για ελάχιστες ημέρες θα χάσει την ρύθμισή του γεγονός που τον αποδεσμεύει να καταβάλει αυτή την παραπανίσια προσπάθεια για ταυτόχρονη πληρωμή τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών και δόσεων ρύθμισης.
Ακόμα εάν ασφαλισμένος αποδώσει μέσω e- banking ασφαλιστικές εισφορές μικρότερες αναγραφόμενου ποσού στη διμηνιαία απόδειξη πληρωμής (έστω και για ελάχιστα λεπτά) ο ΟΑΕΕ δεν τις κρατά για να τις συμψηφίσει με την οφειλή αλλά τις επιστρέφει πίσω.
Δεν θα προχωρήσω σε άλλες λεπτομέρειες αλλά ξαναδιατυπώνουμε το ερώτημα :
Ποιόν πραγματικά ωφελούν αυτές οι ενέργειες – πολιτικές της διοίκησης του ασφαλιστικού οργανισμού; ή
για να το πω αλλιώς σε σχέση με το παράδειγμά μας
Σε ποιανού το μύλο κουβαλά νερό η αριστερή Διοίκηση του ΟΑΕΕ στου ασφαλισμένου ή στου δανειστή;
Ποιές είναι οι ευθύνες; και πως θα αποδοθούν; των έως τώρα κομματικά χειραγωγούμενων διοικήσεων; όπως και της τωρινής διοίκησης των ασφαλιστικών ταμείων και οργανισμών στην δημιουργία των μηχανισμών και στη συνέχιση αυτής της μεθόδευσης για την μη είσπραξη οφειλών ( όποια είσπραξη σε σχέση με την χρηματοοικονομική δυνατότητα των ασφαλισμένων) και την δημιουργία Δημόσιου χρέους μέσω της πολιτικής – τακτικής των άδειων ταμείων.
Η πρόταση που αναφέραμε στην αρχή της παρουσίασης μας, για το παραπάνω θέμα δεν αναφέρει τίποτα άλλο παρά την επανάληψη της επιτυχημένης τακτικής της Φορολογικής Διοίκησης αυτή της διαδικασίας έκδοσης Ταυτότητας Οφειλής ανά οφειλή και ρύθμιση με δυνατότητα αποπληρωμής μέρους ή όλου της οφειλής.
2ον Στο πλαίσιο – αρχές (ενδεικτική απεικόνιση) μέσα και πάνω στις οποίες θα βασίζεται μια αναγκαία και βιώσιμη μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού συστήματος.
Υπενθυμίζουμε ότι στο πίσω μέρος του μυαλού μας όποτε μιλάμε για ασφαλιστικό – φορολογικό σύστημα δεν έχουμε τίποτα άλλο παρά την επανεκκίνηση της οικονομίας γεγονός που μας υποχρεώνει να συμπεριλάβουμε μέσα στον στρατηγικό σχεδιασμό των όποιων προτεινόμενων λύσεων το χρηματοπιστωτικό σύστημα (αφού φέρει σοβαρή και μεγάλο μέρος της ευθύνης για το μέγεθος της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας), την επιχειρηματικότητα και τον προσανατολισμό της παραγωγής.
Η εκτίμησή μας είναι ότι όποιοι προσπαθούν να δώσουν λύση στο παραπάνω ερώτημα εξετάζοντας μόνο ένα μέρος του, χωρίς ουσιαστικό κοινωνικό διάλογο, ή μεταφράζοντας ξένα κείμενα που τους επιβάλουν οι δήθεν δανειστές της χώρας θα οδηγούνται όπως και οι προκάτοχοί τους συνεχώς σε αδιέξοδα και θα αναλώνονται σε ασκήσεις επικοινωνιακών τακτικών.
Το πλαίσιο και οι αρχές
Επιχειρηματικότητα – Διαχείριση ανθρώπινων πόρων – Μοντέλο Παραγωγής & Ανάπτυξης |
Φορολογικό Σύστημα |
Προσωποποιημένη – πελατοκεντρική προσέγγιση ανά φορολογούμενου – ασφαλισμένο Φ – Ν οντότητα σε σχέση π.χ : |
Σχεδιασμός και υλοποίηση Εθνικής Φορολογικής – Ασφαλιστικής Στρατηγικής Έλεγχος - απενεργοποίηση κομματικών και μη μηχανισμών εντός της Δ.Δ και συμμετοχή στη λειτουργία της, ενεργών τμημάτων της κοινωνίας μας, π.χ : |
Ασφαλιστικό Σύστημα |
· Φοροδοτική ικανότητα Φ-Ν οντότητας |
· Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή λειτουργίας Φορολογικού – Ασφαλιστικού Συστήματος |
· Χρηματοοικονομική δυνατότητα Φ-Ν οντότητας. |
· Επανάληψη της επιτυχημένης διαδικασίας ενεργούς συμμετοχής των Λ/Φ στην καθημερινή λειτουργία της Φ.Δ και σε άλλους κλάδους όπως των οικονομολόγων στο αποτυχημένο αλλά τόσο κομβικής σημασίας Χρηματοπιστωτικό Σύστημα ή στη λειτουργία του ασφαλιστικού. |
· Απεικόνιση ασφαλιστικού βίου και καταγραφή ασφαλιστικών αναγκών ανά ασφαλισμένο |
· Αξιοποίηση και συμμετοχή στη εθνική προσπάθεια επανεκκίνησης της οικονομίας του συνόλου των Φυσικών – Νομικών οντοτήτων που χρησιμοποιούν – αναλώνουν τις υποδομές της χώρας ή τους πλουτοπαραγωγικούς της πόρους. |
· Συμμετοχή σε περιορισμό ανεργίας |
· Αξιοποίηση των ΝΤΠ&Ε |
· Συμμετοχή σε οικονομική ανάπτυξη – εξωστρεφή προσανατολισμό – καινοτομία. |
· Διαφάνεια στη λήψη αποφάσεων και στη λειτουργία της ΔΔ και του ΧΠΣ |
ΧΠΣ - Διαχείρηση και στήριξη συσωρευμένων οφειλών Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα |
Σας ευχαριστούμε
* Δεύτερος Τίτλος « Το Ασφαλιστικό και Φορολογικό Σύστημα ως Μηχανισμοί Δημιουργίας χρέους και διαγενεακής μεταφοράς οικονομικής και πολιτικής εξάρτησης σε εξωθεσμικά κέντρα
[i] Όχι μόνο των υπεύθυνων πολιτικών εκπροσώπων των δύο πρώην κομμάτων εξουσίας αλλά και της στελέχωσης των εδραιωμένων κομματικών μηχανισμών που συνεχίζουν να λειτουργούν ανενόχλητοι και χωρίς συνέπειες χειραγωγούμενοι από τα εκάστοτε φανερά ή όχι κέντρα εξουσίας.