Forum | Εγγραφή | Υπενθύμηση Κωδικού | Λίστα Μελών | Αναζήτηση
Σας ζητούμε συγνώμη για τυχόν τεχνικά προβλήματα. Ελπίζουμε να λυθούν σύντομα.
24/9/2021
User: Pass:  

Αρχική Σελίδα

Παρουσίαση

Οι Θέσεις Μας

Διακήρυξη

Δημοσιεύσεις

Συντονιστική Επιτροπή

Νόμοι που διέπουν το επάγγελμα

Χρήστες: 8119
 
Email 
teamakioe@gmail.com
 

NewsLetter

Γράψτε το email σας για να λαμβάνετε τα νέα μας

 

 
 

Αρθρα

Το καλό και το κακό σενάριο για την παγκόσμια οικονομία.Γράφει ο καθηγητής Γ. Μαραγκός και οι Γ. Καρακεχαγιόγλου, Ι. Λίτσιου, Μ. Χηνοπούλου.
Η παγκόσμια και ελληνική οικονομία μετά την «αποσωλήνωσή» τους.του Παναγιώτη Ρουμελιώτη
Το «κόμμα της Novartis» και η 5η φάλαγγα στους θεσμούς
Nοvartis: Ατίμωσις ενός εισαγγελέα. Tου Μανώλη Κοττάκη.
Γκαμπριέλ Ζούκμαν: Υψηλότεροι φόροι στον πλούτο
Η επίθεση της Ε.Ε. στους φορολογικούς παραδείσους: Με «οδηγό» έναν νεαρό μαθητή του Πικετί

Περισσότερα...

 

Είπαν & λάλησαν

είπαν...

Οι ευθύνες του Μητσοτάκη – Ανάγκη εκδημοκρατισμού της ΕΥΠ. Απο τον Νίκο Κοτζία 
«Όχι, δεν θέλω ακαταδίωκτο» 
O Πρωθυπουργός της Μογγολίας παραιτήθηκε επειδή δεν.... 

Περισσότερα...

λάλησαν...

Ο διοικητής που σε στέλνει στον… διάολο 
Χαμός στον τηλεοπτικό αέρα του MEGA για το εμβόλιο – «Είσαι γελοίος, είσαι ηλίθιος» 
Στη Βουλή το αίτημα των Φοροτεχνικών για μετατροπή της Ομοσπονδίας σε Ν.Π.Δ.Δ. - Κοινοβουλευτική Αναφορά του Χ. Μαμουλάκη(1 σχόλιο/α) 

Περισσότερα...

 

Γρήγοροι Σύνδεσμοι

TAXISnet

Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων

Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών

Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας

Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων

ΙΚΑ

Ο.Α.Ε.Ε.

 

Βοηθήματα

Βιβλιοπαρουσίαση

Νομοθετικά

Ερωτήματα

Εργασία

Οικονομικά

Ομιλίες σε Video

 
 

Η ΓΛΩΣΣΑ (της αρχαίας τραγωδίας) ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ;.

�������� 
 

Ημερομηνία: 24/5/2021 10:08:36 μμ   Μεγέθυνση - Σμίκρυνση - Σχολιασμός

Η πανδημία και η κλιματική αλλαγή έχουν μπει ντε φάκτο στην πλανητική πολιτική ατζέντα και στη ζωή μας και μας κάνουν τον βίο αβίωτο. Ειδικοί προερχόμενοι από πολλούς επιστημονικούς κλάδους (περιβαλλοντολόγοι, κλιματολόγοι, βιολόγοι, γεωλόγοι, λοιμοξιωλόγοι, ιολόγοι, επιδημιολόγοι, ανοσιολόγοι, γιατροί κάθε είδους, ψυχολόγοι, οικονομολόγοι, κοινωνικοί επιστήμονες) αρθρογραφούν ακατάπαυστα για να μας πουν τι συμβαίνει και τι πρέπει να γίνει.

Και οι άνθρωποι της τέχνης; Άραγε δεν έχουν τίποτα να μας πουν; Διαισθάνομαι ότι έχουν, αλλά δεν τους ακούμε, επειδή δεν είναι ειδικοί. Κακώς όμως. Γιατί μπορεί να έχουν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα να μας πουν, έστω κι αν δεν είναι ειδικοί. Για να καταλάβετε τι εννοώ, πρέπει να διαβάσετε ένα καταπληκτικό άρθρο του Αμερικανού Μπράιαν Ντόριζ, ενός σημαντικού ανθρώπου της τέχνης (για την ακρίβεια, του θεάτρου – είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Theater of War). Το δημοσίευσε την προηγούμενη εβδομάδα στο Project Syndicate και έσπευσα αμέσως να το μεταφράσω, ειδικά για τους αναγνώστες του Διαλόγου.

Ο Ντόριζ επαινεί την επιστήμη και τους επιστήμονες για τα θαυμαστά επιτεύγματά τους. Όπως και την επιστημονική μέθοδο και την αυστηρή επιστημονική γλώσσα που χρησιμοποιούν, για να κατακτήσουν το γνωστικό τους αντικείμενο. Στο θέμα της κλιματικής αλλαγής υπάρχει ευρύτατη συναίνεση μεταξύ τους. Ξέρουν πολύ καλά ότι αποτελεί υπαρξιακή απειλή για την ανθρωπότητα. Αλλά δυσκολεύονται πολύ να περάσουν το μήνυμα του κατεπείγοντος στην κοινωνία.

Γιατί άραγε; Μήπως φταίει το μήνυμα; Όχι, μας λέει ο Ντόριζ. Δεν φταίει αυτό που λένε, φταίει το τρόπος που το λένε. Η επιστήμη στηρίζεται στη λογική και άρα η γλώσσα που χρησιμοποιεί είναι εκ κατασκευής μη συναισθηματική, στεγνή, άνευρη, τεχνοκρατική. Αλλά οι άνθρωποι είναι συναισθηματικά όντα και μια τέτοια γλώσσα (επαγγελματική αργκό, που συχνά αγγίζει τα όρια της διαστροφής) δεν τους αγγίζει. Άρα οι επιστήμονες πρέπει να αλλάξουν τη γλώσσα με την οποία επικοινωνούν με τους πολιτικούς ηγέτες και τον πολύ κόσμο. Να βάλουν λίγο συναίσθημα, λίγο πάθος, στη γλώσσα και στη ζωή τους, αν θέλουν να κερδίσουν τα μυαλά και τις καρδιές των ανθρώπων.

Αυτό όμως προϋποθέτει και αλλαγή στάσης, αλλαγή νοοτροπίας. Πρέπει να πάψουν να συμπεριφέρονται ως απλοί παρατηρητές της κλιματικής αλλαγής, την οποία μελετούν αποστασιοποιημένοι -ως outsider- με τα πειράματά τους. Γιατί η απειλή για την ανθρωπότητα είναι υπαρξιακή. Δεν είναι παίξε γέλασε. Πρέπει να βγουν στην κεντρική πλατεία της κοινωνίας και να ενωθούν με τον πολύ κόσμο. Πρέπει να ενώσουν της φωνή της λογικής με τη φωνή της καρδιάς, με τη φωνή της Γκρέτας Τούνμπεργκ και των ακτιβιστών της κλιματικής αλλαγής, που πολύ σοφά (συνειδητά ή ενστικτωδώς) χρησιμοποιούν τη γλώσσα της αρχαιοελληνικής τραγωδίας.

Επιστήμη λοιπόν και τέχνη (στην προκειμένη περίπτωση αρχαία τραγωδία). Τέχνη και επιστήμη. Αυτά τα δύο (πρέπει να) πάνε μαζί. Είναι πακέτο. Το ’να χέρι νίβει τ’ άλλο, και τα δυό το πρόσωπο! Δηλώνω κατενθουσιασμένος («Πες τα  χρυσόστομε Μπράιαν»!) και συγκρατημένα αισιόδοξος. 

Αλλά σταματώ εδώ. Ελπίζω και εύχομαι να απολαύσετε το άρθρο, όπως το απόλαυσα κι εγώ. Καλή ανάγνωση!

 

Γιώργος Δουράκης

 

 

Η Τραγωδία της Κλιματικής Αλλαγής

 

thunberg1_EMMANUEL DUNANDAFP via Getty Images_climateprotestkids

 

του Μπράιαν Ντόριζ*

 

PROJECT SYNDICATE, 18 Μαΐου 2021

 

 

Χρειαζόμαστε μια γλώσσα για να αναδείξουμε τη σοβαρότητα και την πολυπλοκότητα της παγκόσμιας τραγωδίας που ξετυλίγεται μπροστά μας (πανδημία και κλιματική αλλαγή). Και οι αρχαίοι Έλληνες μάς την παρέχουν. Η γλώσσα της αρχαίας τραγωδίας είναι η καλύτερη -και ίσως η τελευταία- ευκαιρία που έχουμε για ν’ ανοίξουμε τα μάτια του κόσμου προτού να είναι πολύ αργά.

 

 

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ - «Πόσο τρομερό και βαρύ είναι να ξέρεις, όταν αυτό που ξέρεις τελικά δεν σε ωφελεί», μοιρολογεί ο τυφλός προφήτης Τειρεσίας στο έργο του Σοφοκλή Οιδίπους Τύραννος. Ο Οιδίποδας τον κάλεσε να αποκαλύψει την αιτία του λοιμού και της οικολογικής καταστροφής που αφάνιζε τη Θήβα. Αλλά ο Τειρεσίας ήξερε ότι ο βασιλιάς θα αρνηθεί την αλήθεια. Κάτι ανάλογο συμβαίνει σήμερα με τους κλιματολόγους και τους επιδημιολόγους.

Όπως και ο Τειρεσίας, έτσι και οι σύγχρονοι επιστήμονες γνωρίζουν πού κατευθύνεται ο πλανήτης και γιατί. Φυσικά δεν το ανακάλυψαν μέσω προφητειών, αλλά μέσω άπειρων διπλά-τυφλών πειραμάτων, τυχαιοποιημένων δοκιμών και ενδελεχούς κριτικής των συναδέλφων τους. Οι αποδείξεις τους είναι απολύτως αξιόπιστες και η μεταξύ τους συναίνεση ευρύτατη. Όμως το κοινωνικό τους μήνυμα δεν φαίνεται να υπερνικά την συνειδητή αδιαφορία των πολιτικών ή του κοινού. Το ότι ξέρουν δεν τους ωφελεί σε τίποτα, γιατί πολύ λίγοι είναι αυτοί που τους ακούνε.

Εάν υπάρχει κάποιος τρόπος για τους επιστήμονες να περάσουν το μήνυμά τους στον κόσμο και στους ηγέτες του, το κλειδί θα είναι να μην αλλάξουν αυτό που λένε, αλλά τον τρόπο που το λένε. Η γλώσσα της επιστήμης είναι εκ κατασκευής υπεράνω συναισθημάτων. Αντίθετα οι πολλαπλές κρίσεις που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας είναι επείγουσες και οξύτατες και οι ατομικές και συλλογικές αποφάσεις που συντηρούν αυτές τις κρίσεις διέπονται από μεγάλη συναισθηματική και ηθική αβεβαιότητα. Μια μολυσματική πανδημία έχει κοστίσει τη ζωή τριών εκατομμυρίων ανθρώπων. Η Γη βρίσκεται στη δίνη μιας έκτης μαζικής εξαφάνισης. Και τα προβλήματα αναμένεται να κλιμακωθούν.

Γι’ αυτό χρειαζόμαστε μια γλώσσα για να αναδείξουμε τη σοβαρότητα και την πολυπλοκότητα της παγκόσμιας τραγωδίας που ξετυλίγεται μπροστά μας. Και οι αρχαίοι Έλληνες μάς την παρέχουν. Οι τραγωδίες τους είναι ιστορίες ανθρώπων που δεν μαθαίνουν εγκαίρως. Οι χαρακτήρες τους ακολουθούν επίμονα αυτό που πιστεύουν ότι είναι σωστό, χωρίς να κατανοούν τις δυνάμεις με τις οποίες έρχονται αντιμέτωποι: τύχη, πεπρωμένο, έθιμα, κυβερνήσεις, θεούς ή τον καιρό. Και μέχρι να τις κατανοήσουν έχουν κάνει εν αγνοία τους ένα μη αναστρέψιμο -και ολέθριο- λάθος.

Για αιώνες οι ελληνικές τραγωδίες εθεωρούντο απαισιόδοξες εκφράσεις μιας μοιρολατρικής κοινωνίας, που συμβολίζουν το πόσο μάταιο είναι να τα βάζει κανείς με τη μοίρα του. Αλλά για τους Έλληνες το αποτέλεσμα αυτών των ιστοριών μπορεί να ήταν ακριβώς το αντίθετο. Οι τραγωδίες, με το να δείχνουν στους ανθρώπους πόσο περιορισμένη και φευγαλέα ήταν η δύναμη που είχαν να διαμορφώνουν το μέλλον τους, αποθάρρυναν την απάθεια. Επισημαίνοντας πόσο ολέθρια μπορεί να αποβεί η αυταπάτη,  ενθάρρυναν τη συνειδητοποίηση. Και παρέχοντας τη γλώσσα για την περιγραφή οδυνηρών εμπειριών, ενίσχυαν την ευαισθητοποίηση και συμμετοχή.

Το Οιδίπους Τύρρανος πιστεύεται ότι έκανε πρεμιέρα την άνοιξη του 429 π.Χ. Δηλαδή μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου κύματος ενός λοιμού που σκότωσε σχεδόν το 1/3 του αθηναϊκού πληθυσμού. Για μια πόλη που αφομοίωνε το συλλογικό τραύμα και αμφισβητούσε τον βαθμό στον οποίο οι απώλειες ήταν αναπόφευκτες, μια ιστορία αλαζονικής ηγεσίας και συνειδητής τύφλας ήταν αναμενόμενο να συγκινήσει το κοινό.

Αλλά δεν είναι μόνον οι αρχαίοι Αθηναίοι που εμπνεύστηκαν από τις ελληνικές τραγωδίες. Κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας έχω σκηνοθετήσει περισσότερες από 1.000 παραστάσεις έργων του Σοφοκλή και των συγχρόνων του, σε εμφανώς απίθανα μέρη, όπως καταφύγια αστέγων, νοσοκομεία, φυλακές, στρατιωτικές βάσεις, κέντρα αποτοξίνωσης, γηροκομεία και δημόσια πάρκα σ’ ολόκληρη την υφήλιο.

Στις συζητήσεις μετά την παράσταση, κάποιοι θεατές ήταν εκ νέου σε θέση να εκφράσουν δημόσια τα δεινά που είχαν υποστεί και τις θυσίες που είχαν κάνει. Για παράδειγμα, μετά από μια παράσταση με σκηνές από τον Αίαντα και τον Φιλοκτήτη (δύο αρχαίες τραγωδίες του Σοφοκλή που διαδραματίζονται κατά τη διάρκεια του Τρωικού Πολέμου) μπροστά σ’ ένα κοινό 400 αμερικανών πεζοναυτών, κάποιοι κατά κανόνα φλεγματικοί πολεμιστές της σημερινής εποχής ήταν σε θέση να μιλήσουν ανοιχτά για τα ηθικά, συναισθηματικά και πνευματικά προβλήματα που αντιμετώπισαν μετά την επιστροφή τους από τον πόλεμο.

Το να λέει κανείς φωναχτά κάτι που στο παρελθόν ήταν αδύνατον να ειπωθεί, μπορεί από μόνο του να προσφέρει κάποια ανακούφιση. Αλλά η αναγνώριση ενός προβλήματος είναι και το πρώτο βήμα για την αντιμετώπισή του. Πολλοί θεατές με πληροφόρησαν αργότερα ότι μετά την παράσταση αποφάσισαν να πάρουν στα χέρια τους και τη δική τους ζωή, εντασσόμενοι σε προγράμματα αποτοξίνωσης από αλκοόλ, ψυχοφάρμακα και ναρκωτικές ουσίες.

Ακριβώς όπως η γλώσσα της τραγωδίας μπορεί να συμβάλει στην προσωπική αλλαγή, κατά τον ίδιο τρόπο μπορεί να προκαλέσει και συστημική αλλαγή. «Οι άνθρωποι υποφέρουν», είπε η Γκρέτα Τούνμπεργκ με συγκινησιακά φορτισμένη φωνή στους ηγέτες του πλανήτη που συμμετείχαν στη Σύνοδο Κορυφής του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή, το 2019. «Οι άνθρωποι πεθαίνουν. Ολόκληρα οικοσυστήματα καταρρέουν. Είμαστε στην αρχή μιας μαζικής εξαφάνισης κι εσείς το μόνο που κάνετε είναι να μιλάτε για χρήματα και για παραμύθια αέναης οικονομικής ανάπτυξης. Πώς τολμάτε - How dare you»!

Θα μπορούσαν να είναι λόγια μιας αρχαιοελληνικής τραγωδίας, προμήνυμα μιας επικείμενης καταστροφής, από έναν απελπισμένο και οργισμένο προφήτη. Δηλαδή από κάποιον που ξέρει -όπως όλοι μας άλλωστε- ότι η καταστροφή είναι επί θύραις κι ελάχιστος πολύτιμος χρόνος μάς έχει απομείνει για να την αποτρέψουμε.

Η Γκρέτα Τούνμπεργκ και πολλοί από τους συναγωνιστές της για το κλίμα γνωρίζουν ότι η γλώσσα της τραγωδίας είναι ο μόνος τρόπος για να εκφράσουν τον επερχόμενο κατακλυσμό. Ωστόσο, όπως γνωρίζει και η ίδια από πρώτο χέρι, οι νέοι μπορεί εύκολα να κατηγορηθούν ότι είναι υπερβολικά ευαίσθητοι και μελοδραματικοί. Γι’ αυτό πρέπει επειγόντως και οι μεγαλύτεροι -ιδίως οι επιστήμονες και οι ηγέτες του πλανήτη- να ενταχθούν στον Χορό των νέων και να μιλήσουν στη γλώσσα της τραγωδίας.

Μπορεί οι επιστήμονες να πιστεύουν ότι οτιδήποτε άλλο εκτός από τις επιστημονικά έγκυρες δηλώσεις που γίνονται με προσεγμένο και μετρημένο ύφος θα υπονόμευε το κύρος των ευρημάτων τους. Αλλά οι άνθρωποι είναι συναισθηματικά όντα που αντιμετωπίζουν υπαρξιακή κρίση. Η γλώσσα της αρχαίας τραγωδίας είναι η καλύτερη -και ίσως η τελευταία- ευκαιρία που έχουμε για ν’ ανοίξουμε τα μάτια του κόσμου προτού να είναι πολύ αργά.

 

Opinion: Scientists and policy makers need to talk about climate change  like it's a tragedy we can prevent - MarketWatch

Μπρούντζινη τραγική μάσκα που συμβολίζει την αναπόφευκτη τιμωρία

όποιου παραβιάζει τη θεϊκή βούληση – Φωτογραφία: Getty Images/iStock

 

 

Δείτε εδώ το τρέιλερ The Oedipus Project's Climate Crisis.

 

 

Bryan Doerries

*Ο Μπράιαν Ντόριζ είναι Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Theater of War Productions και συγγραφέας του βιβλίου  The Theater of War: What Ancient Greek Tragedies Can Teach Us Today.

 

Πηγή: Project Syndicate

 

Μετάφραση - επιμέλεια: Γιώργος Δουράκης

  Σχολιασμός Θέματος «Η ΓΛΩΣΣΑ (της αρχαίας τραγωδίας) ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ;.»  
  ...κανένας σχόλιασμός  
  σχολιάστε εδώ
για να σχολιάσετε το παραπάνω θέμα πρέπει να εισέλθετε
 
 

Τελευταίες Προσθήκες στην Κατηγορία Aρθρα

 
 

Το καλό και το κακό σενάριο για την παγκόσμια οικονομία.Γράφει ο καθηγητής Γ. Μαραγκός και οι Γ. Καρακεχαγιόγλου, Ι. Λίτσιου, Μ. Χηνοπούλου.

 21/7/2021 
 

Η παγκόσμια και ελληνική οικονομία μετά την «αποσωλήνωσή» τους.του Παναγιώτη Ρουμελιώτη

 30/6/2021 
 

Το «κόμμα της Novartis» και η 5η φάλαγγα στους θεσμούς

 10/6/2021 
 

Nοvartis: Ατίμωσις ενός εισαγγελέα. Tου Μανώλη Κοττάκη.

 10/6/2021 
 

Γκαμπριέλ Ζούκμαν: Υψηλότεροι φόροι στον πλούτο

 8/6/2021 
 

Η επίθεση της Ε.Ε. στους φορολογικούς παραδείσους: Με «οδηγό» έναν νεαρό μαθητή του Πικετί

 3/6/2021 
 

Π. Ρουμελιώτης : Σημαντικές πτυχές και αλήθειες για την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΟΚ

 28/5/2021 
 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΓΑΘΟ ΤΟ ΕΜΒΟΛΙΟ

 24/5/2021 
 

Η ΓΛΩΣΣΑ (της αρχαίας τραγωδίας) ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ;.

 24/5/2021 
 

Oι 40 που θησαύρισαν από την πανδημία – “Σαν πολλοί γίναμε” λέει το Forbes!

 27/4/2021 
 

Η επιστροφή του κεϋνσιανισμού και ο ευρωπαϊκός λήθαργος

 27/4/2021 
 

Η εικόνα της παγκόσμιας οικονομίας μετά την πανδημία: Επιπτώσεις και αναγκαίες πολιτικές.Του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗ Ομότιμου Καθηγητή Παντείου Πανεπιστημίου

 21/4/2021 
 

Οι προκλήσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης Επιπτώσεις στον χρηματοπιστωτικό τομέα του Παναγιώτη Ρουμελιώτη

 6/4/2021 
 

Η Πειραιώς, οι τράπεζες και το κόστος της διάσωσής τους

 30/3/2021 
 

Άρθρο Μισέλ, Γκεμπρεγεσούς και 25 Ευρωπαίων ηγετών για την πανδημία

 30/3/2021 
 

Τι λέει η ΕΕ για την βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους.Του Χιόνη Διονύση

 19/3/2021 
 

Γιάνης Βαρουφάκης: «Μόνη λύση στην κρίση από την πανδημία τα ευρωομόλογα»

 16/3/2021 
 

6G: Ψυχρός πόλεμος ΗΠΑ - Κίνας για το μέλλον του Διαδικτύου

 9/2/2021 
 

Ιππότες της ανάκαμψης οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις.Tου Γωνιάδη Ηρακλής

 9/2/2021 
 

Τρύφων Αλεξιάδης: Τελικά λεφτά υπάρχουν;

 9/2/2021 
 

προβολή παλαιότερων

 
  αυτόματη είσοδος την επόμενη φορά; 
Δείτε Επίσης...

Ανακοινώσεις - Νέα

Aρθρα

Ευτράπελα

Επαγγελματικά Ευτράπελα

Εκδηλώσεις

akioe
Η ΑΚΙΟΕ στο YouTube
Νέα απο το Οικονομικό Επιμελητήριο
Πρόταση της ΑΚΙΟΕ για έκτακτη Συνέλευση των Αντιπροσώπων με θέμα τα προβλήματα των συνάδελφων και η εφαρμογή του συστήματος my data(1 σχόλιο/α)
Επιστολή Του Γεωργάκαρου Αναστάσιου Προς τον Υπουργό κ. Χρήστο Σταϊκούρα Θέμα: Ποιες εργασίες κάναν οι συνάδελφοι τον Ιούλιο  
Μια συνάντηση με τον υπουργό κ. Χρήστο Σταικούρα που αποτελεί προσβολή για το Οικονομικό Επιμελητήριο και για τους επαγγελματίες λογιστές φοροτεχνικούς της χώρας. 
Επιστολή Της Ανεξάρτητης Κίνησης Οικονομολόγων Ελλάδας με θέμα , την άμεση απόδοση στην εφορία του ΦΠΑ για κάθε πώληση  
Επιστολή Της Ανεξάρτητης Κίνησης Οικονομολόγων Ελλάδας με Θέμα : Αναστολή εφαρμογής του έργου my data 
Επιστολή Της Ανεξάρτητης Κίνησης Οικονομολόγων Ελλάδας με Θέμα : Επανεξέταση της προθεσμία και του τρόπου υποβολής των δικαιολογητικών για τις Επιστρεπτέες Προκαταβολές. 

Περισσότερα...

Ανακοινώσεις - Νέα
Ομηροι της ΑΑΔΕ οι οφειλέτες με παλιές ρυθμίσεις 
Ε. 2169 /19-08-2021 Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων 132, 182, 183 και 203 του ν.4820/2021 (Α΄130) «Οργανικός Νόμος του Ελεγκτικού Συνεδρίου και άλλες ρυθμίσεις». 
Απαντήσεις για τον κατώτατο μισθό από το Υπ. Εργασίας 
Επιστρεπτέες προκαταβολές: Πράσινο φως από την Κομισιόν  
Ρυθμίσεις χρεών: Διευρύνεται η «ομπρέλα» των 240 δόσεων 
Τέλος επιτηδεύματος: Ποιοι φορολογούμενοι θα την «γλιτώσουν» 

Περισσότερα...

Δείτε Ομιλίες
Μήνυμα του ομότιμου καθηγητή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης Χαντζηκωνσταντίνου Γεωργίου για την ΑΚΙΟΕ και τις εκλογές του ΟΕΕ 
Οι ομιλίες από την συζήτηση που έγινε στα Χανιά με θέμα Είναι δυνατή η ανάπτυξη της Οικονομίας χωρίς τη μείωση του Δημόσιου χρέους; 

Περισσότερα...

To Ερώτημα της Εβδομάδας

Γιατί έμειναν εκτός αντικειμενικών αξιών περιοχές στην χώρα , ποιος ευθύνεται ; (1 σχόλιο/α) 

Περισσότερα...

Έχετε άποψη; Τώρα μπορείτε να σχολιάσετε το ερώτημα της εβδομάδας καθώς και κάθε θεματική καταχώρηση

Περισσότερες πληροφορίες

Βιβλιοπαρουσίαση

Πανεπιστημιακές Εκδόσεις

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗΣ - ΡΗΞΗ - Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ 
Ελληνικό χρέος η διαιώνιση του προβλήματος. 
Το μαύρο και το κόκκινο - Βεργόπουλος Κώστας 

Περισσότερα...

Επαγγελματικές Εκδόσεις

ΔΙΑΣΥΝΟΡΙΑΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ – ΦΠΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ. Tης Αιμιλιας Κατρινακης & του Μιχαηλ Πιερη 
"Δαπάνες Επιχειρήσεων. Ανάλυση - Ερμηνεία" των Δημ. Σταματόπουλου - Αντ. Καραβοκύρη 
Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο των Δημ. Σταματόπουλου - Παρ. Σταματόπουλου - Γιάννη Σταματόπουλου 

Περισσότερα...

Λογοτεχνικές Εκδόσεις

“Κατάθεση ψυχής” – Γιώργος Θ. Σαρδέλης 
«Η σμίλη των πελάγων» Της Χρυσούλας Δημητρακάκη 
«H γοητεία μιας συντριβής». Του Μάρδα Δημήτρη 

Περισσότερα...

Σας Προτείνουμε...

Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος - Ανάλυση Ερμηνεία.Των Δ. Σταματόπουλου - Α. Καραβοκύρη

©2008 akioe.gr - ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

Δυναμικές Ιστοσελίδες σε ASP με προσαρμοσμένα Content Manager Tools, αυτόματα Newsletters και υποστήριξη RSS 2.0
περισσότερες πληροφορίες...

Για αυτόματη είσοδο, κάντε κλικ εδώ. Δώστε στο User το αναγνωριστικό User ID και στο Pass τον κωδικό πρόσβασης.

RSS Feed

κάνε την αρχική σελίδα

προσθήκη στα αγαπημένα